sobota, 26 sierpnia 2023

Last Violent Call. Ostatnie wezwanie - Chloe Gong

Tytuł: Last Violent Call. Ostatnie wezwanie
Tytuł oryginalny: Last Violent Call
Autor: Chloe Gong
Seria: Foul Lady Fortune #1,5
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 23.08.2023 r.
Liczba stron: 336
Opis:
Książka łącząca znakomite dylogie Chloe Gong!
Nowele dotyczą wydarzeń z Foul Lady Fortune oraz rozwijają wątki postaci z dylogii These Violent Delights.
W dwóch urzekających nowelach: Paskudna sprawa oraz Ohydne morderstwo pojawiają się miejsca, wydarzenia i postacie doskonale znane fanom obydwu serii.
Pierwsza nowela ujawnia, że Roma i Juliette kierują obecnie podziemną siatką handlarzy broni, a jednocześnie prowadzą spokojne, anonimowe życie jako młode małżeństwo w Zhouzhuang. Kiedy jednak dowiadują się, że w pobliskich miastach znajdowane są ciała rosyjskich dziewcząt, postanawiają zbadać tę sprawę – i przekonują się, że wyjaśnienie zagadki jest o wiele bardziej zaskakujące niż przypuszczali.
Drugie opowiadanie to historia Benedikta i Marshalla, którzy dostali od Romy zadanie odnalezienia nieuchwytnego naukowca Lourensa i sprowadzenia go do Zhouzhuang. Liczy się każda chwila, dlatego gdy podczas tygodniowej podróży na pokładzie ekspresu Kolei Transsyberyjskiej zostaje znalezione ciało, Benedikt i Marshall przekonują odpowiedzialnego za bezpieczeństwo w pociągu oficera, żeby nie zatrzymywać składu. Udając prywatnych detektywów, obiecują rozwiązać zagadkę morderstwa. Gdy zaczynają zbierać poszlaki, okazuje się, że ta zbrodnia może mieć jakiś związek z ich własną misją…

Uwielbiam książki Chloe Gong, jak więc spodobały mi się opowiadania z uniwersum Szanghaju? Zapraszam do rozwinięcia!
 
LAST VIOLENT CALL. OSTATNIE WEZWANIE to dodatek do serii z uniwersum Szanghaju Chloe Gong, zawierający dwa opowiadania z postaciami znanymi nam z poprzednich książek Autorki. Głównymi bohaterami pierwszego opowiadania są Roma i Juliette, zaś drugiego - Benedikt i Marshall. Jedną i drugą parę bardzo polubiłam, więc cieszę się, że mogłam dowiedzieć się co u nich. Obie historie mają elementy wspólne i razem tworzą spójną całość, a także wnoszą nowe informacje do całej serii. I jak niektóre opowiadania w seriach wydają się zbędne, tak te mimo swojej małej objętości były dynamiczne, intrygujące i pojawiły się w nich nawet zwroty akcji. Czytałam je szybko i z ciekawością. Podobało mi się jak umiejętnie Chloe Gong tka swoją opowieść i rozwija jednocześnie wiele wątków, które tak zgrabnie się łączą i przeplatają. Te dwa opowiadania tylko zaostrzyły mój apetyt na Foul Heart Huntsman. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to może odrobinę za dużo słodyczy w relacjach między parami, ale ostatecznie nie przeszkadzało mi to jakoś szczególnie.
Jeśli lubicie twórczość Autorki i znacie jej szanghajską serię, to Last Violent Call będzie dla Was lekturą obowiązkową!
Serdecznie polecam!
 
Za możliwość przeczytania książki Last Violent Call. Ostatnie wezwanie dziękuję Wydawnictwu Jaguar! ;-)

2 komentarze:

  1. Mam w planach książki tej autorki - wcześniejsze powieści już czekają na przeczytanie, a ta właśnie do mnie idzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczęłam "These Violent Delight" ale tak ciężko mi szło, że porzuciłam tę książkę. Może wrócę do niej, żeby chociaż pierwszy tom dokończyć, ale raczej nie będę kontynuowała tego uniwersum.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.