poniedziałek, 7 sierpnia 2023

Po godzinach na Milagro Street - Angelina M. Lopez

Tytuł:
Po godzinach na Milagro Street
Tytuł oryginalny: After Hours on Milagro Street
Autor: Angelina M. Lopez
Wydawnictwo: Kobiece
Premiera: 26.07.2023 r.
Liczba stron: 424
Opis:
Alex Torres, żywiołowa barmanka o wybuchowym charakterze, rzuca pracę w Chicago i wraca do rodzinnej miejscowości. Zamierza wraz z siostrami odkupić rodzinny bar od starzejącej się babci, a tym samym zapewnić jej wsparcie finansowe i spokojną emeryturę. Jednocześnie Alex ma ambitne plany związane z tchnięciem w to miejsce nowego życia – pragnie przemienić je w atrakcyjny lokal przynoszący zyski, w którym mogłaby wreszcie zawodowo rozwinąć skrzydła.
Jeremiah Post to przystojny, ale spokojny i powściągliwy profesor pracujący na uniwersytecie. Mężczyzna nigdy nie był blisko z własną bogatą, ale dysfunkcyjną rodziną. Kiedy wprowadzał się do mieszkania nad barem należącym do Torresów, nawet nie przypuszczał, że to właśnie tu odnajdzie swoje miejsce na ziemi. Uroczy i dobrze wychowany profesor z miejsca podbił serca gospodyni i jej krewnych i stał się przybranym członkiem rodziny.
Ze względu na historyczną wartość budynku Jeremiah chce odkupić lokal od babci Alex i przekształcić go w muzeum dokumentujące historię latynoskiej społeczności. Nagły przyjazd Alex rujnuje jednak jego plany. Mężczyzna nie wierzy, że kobieta ma na sercu dobro swojej rodziny i lokalnej społeczności.
Zmuszona do zamieszkania pod jednym dachem para rozpoczyna zajadłą rywalizację. Pragnąć chronić Torresów, Jeremiah przeciwstawia się charyzmatycznej barmance. Kiedy jednak dawny wróg Alex okaże się trzecim kupcem, który nie przyjmie do wiadomości odmowy, Alex i Jeremiah połączą siły – i swoje zupełnie odmienne talenty – by ocalić swój dom.
W tej zmysłowej powieści Lopez łączy gorący romans z rozważaniami na temat dziedzictwa, historii oraz przynależności do imigranckiej społeczności. Mimo poruszenia poważnych tematów Po godzinach na Milagro Street ma również wszystko to, czego pragniemy od idealnej powieści romantycznej: silną, inspirującą kobiecą postać, nieodpartą chemię między głównymi bohaterami, wielką, hałaśliwą i niezwykle lojalną rodzinę, pożądanie, tajemnice z przeszłości i wiele, wiele więcej!

 Zapraszam do rozwinięcia!
 
PO GODZINACH NA MILAGRO STREET to książka, która wywołała we mnie mieszane odczucia. Dlaczego?
Fabuła zainteresowała mnie już od samego początku i podobało mi się to, jak świetnie autorka potrafiła zaciekawić historią powstania Milagro Street i losów pierwszych mieszkańców. Do tego tajemnica z drugim aktem notarialnym, pragnienie zdobycia władzy i walka o bar "U Loretty", a wszystko w małomiasteczkowych klimatach. Byłam zaintrygowana i ciekawiło mnie, komu uda się przejąć budynek. Pojawiło się też parę zwrotów akcji, których się spodziewałam, ale i tak byłam z nich zadowolona, bo chciałam, aby właśnie tak potoczyły się losy bohaterów.
Co więc zgrzytało? Kreacja bohaterów. Niestety, nie byłam w stanie polubić ani Alex, ani Jeremiaha. On wydał mi się nijaki, a ona kreowana była na mocną babkę, która mi jednak jawiła się wulgarną. Autorka wyjaśniła później niektóre jej zachowania, ale mimo wszystko sądzę, że najlepiej oceniła ją babka - jako osobę, która przyjechała i nagle chciała wprowadzić swoje rządy, a swoją matkę i babkę totalnie zignorowała, jakby nie miały nic do powiedzenia, chociaż prowadziły bar od lat. Nawet jeśli jej zachowanie miało swoje korzenie w wydarzeniach z młodości, to i tak nie udało mi się poczuć do Alex choćby odrobiny sympatii. Relacja Alex-Jeremiah również w ogóle mi nie grała. Nie czułam tam ani grama chemii, a wszelakie sceny zbliżeń miałam ochotę pominąć, ze względu na użyte tam słownictwo.Podsumowując, główny wątek baru, historii budynku i całego Milagro Street - jak najbardziej na plus, kreacja bohaterów i wątek romansu - na minus.
Decyzję o tym, czy warto sięgnąć po tę książkę pozostawiam Wam.
 
Za możliwość przeczytania książki Po godzinach na Milagro Street dziękuję Wydawnictwu Kobiece! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.