poniedziałek, 4 czerwca 2018

Piosenki o miłości oraz inne kłamstwa - Jessica Pennington

Tytuł: Piosenki o miłości oraz inne kłamstwa
Tytuł oryginalny: Love Songs & Other Lies
Autor: Jessica Pennington
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 25.04.2018 r.
Liczba stron: 320
Opis:
Virginia i Cam to przeszłość. Czy na pewno? Ona chciałaby go już nigdy więcej nie zobaczyć, jednak jest zmuszona widzieć go dzień w dzień i to w towarzystwie kamer. Gdzie dodatkowo musi udawać dziewczynę Logana, jej przyjaciela. Pewnie gdyby o tym wiedziała wcześniej, nigdy nie zgodziłaby się na wyjazd na tourne z zespołem przyjaciół.
Czy dawne uczucia ożyją? Co tak właściwie wydarzyło się między Vee i Cameronem? 

Zapraszam na kilka słów o książce Piosenki o miłości oraz inne kłamstwa!

MIŁOŚĆ I MUZYKA
Książka Jessici Pennington już po opisie zwiastuje coś lekkiego i idealnego na lato. Dwutorowo prowadzona historia, jednocześnie przybliżająca nam przeszłość bohaterów, gdy się poznali oraz wydarzenia w czasie obecnym, gdy spotykają się po dwóch latach. Wtedy on cierpiał, a ona chciała poznać wszystkie jego tajemnice. Teraz on znowu pojawia się w jej życiu, a ona jest zraniona i rany zostają otwarte po raz kolejny. I wszystkiemu towarzyszy muzyka i podróże, bo nasi bohaterowie biorą udział w trasie koncertowej w ramach telewizyjnego talent show. Kamery, tajemnice z przeszłości i specjaliści od promocji, którzy mają gdzieś bycie taktownym, byle zarobić jak najwięcej? To musi się udać!
Nie napiszę, że była to szczególnie oryginalna czy wyszukana historia, bo trzeba przyznać, że jest to raczej jedna z tych powieści, w których łatwo przewidzieć bieg wydarzeń, zwłaszcza, że opis z okładki zdradza nieco zbyt dużo. Ale czy się zawiodłam? Ani trochę! Była to idealna lektura na ostatnie upały i z ciekawością śledziłam losy bohaterów.  Piosenki o miłości... to jedna z tych powieści, które może nie zapadną głęboko w pamięci, ale zdecydowanie umilą czas i mogą okazać się dokładnie tym, czego w danym momencie potrzebujemy. Tak było w moim przypadku. Miałam ostatnio jakiś wysyp książek z depresją w tle i chociaż bardzo mi się podobały, to potrzebowałam odmiany. Od książki J. Pennington oczekiwałam jedynie rozrywki i mile spędzonego czasu i właśnie to dostałam. Książka nie była przesłodzona i pojawiały się też nieco smutniejsze wątki, jednak na szczęście bez płaczliwych dramatów. Wszystko zostało zgrabnie zbalansowane, dzięki czemu nie miałam żadnych zgrzytów w czasie lektury. A że powieść jest cieniutka, to pochłonęłam ją w ekspresowym tempie.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w ramach których mamy dodatkowy podział na TERAZ i WTEDY. Wydarzenia z przeszłości wymieszane są z akcją teraźniejszą, dzięki czemu kawałek po kawałeczku zaczynamy rozumieć, co wydarzyło się między Vee i Camem przed laty. Tej dwójce powierzono również pierwszoosobową narrację, byśmy mogli poznać wszystko z obu perspektyw. Podobało mi się też, że każda zmiana narracji była podpisana odpowiednim imieniem - niby mała rzecz, a cieszy, bo już w kilku książkach namęczyłam się z domyślaniem się, kto tym razem opowiada historię i z niecierpliwością wyczekiwałam jakiegoś czasownika, by rozpoznać płeć. ;-) Co jeszcze na plus? Niezwykle przyjemny styl pisania, dzięki któremu mogłam poczuć się jakbym towarzyszyła bohaterom. Razem z nimi siedziałam na plaży, wraz z nimi podróżowałam autokarem i tak samo jak oni, przeżywałam ich występy.
PODSUMOWUJĄC
Piosenki o miłości oraz inne kłamstwa, to książka niezwykle lekka i przyjemna. Historia Vee i Cama stanowi idealny poprawiacz nastroju. To także świetna lektura na przełamanie ciężkich klimatów oraz na wyjście z czytelniczego dołka. Niewymagająca, urocza, prosząca się wręcz o ekranizację z genialnym soundtrackiem. Wyrusz w trasę koncertową wraz z Your Future X i przeżyj niezapomnianą letnią przygodę!
Czy polecam? Jak najbardziej! Komu? Miłośnikom lekkich powieści z muzyką w tle, a także fanom pióra autorek takich jak Kasie West, Lucy Courtenay czy Cath Crowley.
Lubicie książki z muzyką w tle?
Dajcie znać w komentarzach! ;-)

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar! ;-)

10 komentarzy:

  1. Widzę, że tę książkę można szybko przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna recenzja :) Muszę przeczytać z pewnością, lubię takie historie :)

    goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście, to taka lekka historia, która świetnie nadaje się do odpoczynku od cięższych tematów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło jest czasem sięgnąć po prostą lekką lekturę. Zapamiętam.

    Pozdrawiam.
    Kasia
    http://SimplyEverything.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło ją wspominam :D Nie ma w niej nic, czego by już nie było, ale pochłonęłam ją w jeden wieczór :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam ,ale zamierzam jak najszybciej to zmienić. Mam słabość do takich ślicznych okładek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś przy okazji przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i bardzo mi się podobała :) w ogóle ostatnio Jaguar wydaje świetne książki, np. Spętanych przeznaczeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie zachęciłaś mnie do przeczytania! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka czeka w kolejce do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.