sobota, 25 czerwca 2022

Hopeless - Colleen Hoover (Hopeless #1)

Tytuł:
Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Seria: Hopeless #1
Wydawnictwo: Moondrive
Premiera: 01.06.2022 r.
Liczba stron: 384
Opis:
Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa.
To właśnie uświadamia sobie siedemnastoletnia Sky, kiedy spotyka Deana Holdera. Chłopak dorównuje jej złą reputacją i wzbudza w niej emocje, jakich wcześniej nie znała. W jego obecności Sky odczuwa strach i fascynację, ożywają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Dziewczyna próbuje trzymać się na dystans – wie, że Holder oznacza jedno: kłopoty. On natomiast chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Gdy Sky poznaje Deana bliżej, odkrywa, że nie jest on tym, za kogo go uważała, i że zna ją lepiej, niż ona sama siebie. Od tego momentu życie Sky bezpowrotnie się zmienia.

Dział bestsellerów Taniej Książki nigdy nie zawodzi. Tym razem sięgnęłam po młodzieżowy klasyk w odświeżonym wydaniu. Przekonajcie się, jakie były moje wrażenia z lektury - zapraszam do rozwinięcia!
 
STARA DOBRA HOVER
Z książkami Colleen Hoover mam dosyć skomplikowaną relację. Początkowe tytuły uwielbiam, zaś im nowsze powieści spod jej pióra, tym więcej mam zarzutów i tym mniej one do mnie przemawiają. Przy okazji dodruku Hopeless w nowej szacie graficznej postanowiłam, że w końcu sięgnę po ten tytuł, a jednocześnie wrócę do tych historii, po których polubiłam autorkę. I to był strzał w dziesiątkę! Historia Sky i Holdera miała w sobie ten typowy dla CoHo klimat, chemię między bohaterami oraz zwrot akcji, którego do pewnego momentu się nie spodziewałam. I po Hopeless idealnie widać, jak autorka zgrabnie porusza trudne tematy i zupełnie się ich nie boi. A także w jaki ciekawy sposób wykorzystuje zbiegi okoliczności i przewrotną naturę ludzkiego losu.
Nasza Sky jest wychowywana przez adopcyjną matkę z daleka od zdobyczy techniki - nie mają telefonów, telewizora, komputera. Dziewczyna nawet nauczana jest indywidualnie w domu, aż do ostatniego roku, gdy udaje jej się namówić matkę do zapisania jej do szkoły. I to okazuje się być początkiem wielkich zmian i odkryć w życiu dziewczyny. Czy dowie się czegoś o swojej przeszłości? I co wspólnego ma z tym chłopak z tatuażem Hopeless, którego wszyscy mają za problematycznego buntownika?
Ta książka miała w sobie humor, wzruszenia, bardzo trudne tematy, a jednocześnie to wszystko było tak umiejętnie zbalansowane, że czytało się ją niezwykle szybko i bez zgrzytów. Hopeless przypomniało mi, za co polubiłam Colleen Hoover.

STRUKTURA
Książka podzielona jest na datowane rozdziały, w których pierwszoosobową narratorką jest Sky. Dzięki temu poznajemy lepiej jej uczucia, myśli i szybciej dowiadujemy się, co w niej siedzi, nim wypowie to wszystko na głos. Dodatkowo, mamy też trochę retrospekcji z dzieciństwa Sky. Niektóre w formie wspomnień, inne zaś to sny bohaterki. Pozwalają one nam poskładać w całość przeszłość dziewczyny. Styl pisania autorki jest prosty i bez zbędnych ozdobników, dzięki czemu książkę czytało się bardzo szybko. Od strony technicznej nie mam żadnych zarzutów.

PODSUMOWUJĄC
Hopeless to klasyka w wykonaniu Colleen Hoover, a zarazem książka, która z pewnością przyniosła jej największą popularność w Polsce. A po jej lekturze, nie sposób mi się kłócić z tym stwierdzeniem. To historia o ukrytych traumach, nastolatkach mierzących się z trudną przeszłością, która wpływa na ich teraźniejszość, a jednocześnie o nadziei, że jednak czasami los może się do nas uśmiechnąć i dać nam drugą szansę. 
Serdecznie polecam!
Za możliwość przeczytania książki Hopeless dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.