wtorek, 11 kwietnia 2023

99 chłopaków Micaha Summersa - Adam Sass

Tytuł:
99 chłopaków Micaha Summersa
Tytuł oryginalny: The 99 Boyfriends of Micah Summers
Autor: Adam Sass
Wydawnictwo: young
Premiera: 12.04.2023 r.
Liczba stron: 384
Opis:
Czy Chłopak Numer Sto będzie tym jedynym?
Micah Summers jest uroczym, utalentowanym artystycznie marzycielem. W wyobraźni odważny i uwodzicielski, w rzeczywistości jednak zbyt nieśmiały, żeby zaprosić kogoś na randkę. Zamiast tego rysuje chłopaków, którymi jest zauroczony (do tej pory naliczył ich dziewięćdziesięciu dziewięciu) i postuje o ich wymyślonych randkach na Instagramie. Jego profil cieszy się popularnością, a obserwatorzy nie mogą się już doczekać Chłopaka Numer Sto.
Kiedy w metrze flirtuje z przystojniakiem w kurtce z wegańskiej skóry, który w torbie ma masę książek z biblioteki, jest przekonany, że to ten jedyny. Zanim zdecyduje się poprosić go o numer, chłopak niesiony tłumem znika mu z oczu. Zostaje po nim tylko kurtka, w której znajdują się wskazówki dotyczące tożsamości tajemniczej sympatii. Wkrótce Micah wyruszy z przyjaciółmi w podróż po Chicago niczym książę z bajki w poszukiwaniu (tym razem) prawdziwej miłości.

Wśród nowości w Księgarni TaniaKsiazka.pl wypatrzyłam kolejną książkę z piękną, kolorową okładką. Jak ma się do okładki treść? Sprawdźcie moje wrażenia z lektury w rozwinięciu!

KOPCIUSZEK JEST CHŁOPAKIEM
Takiego retellingu jeszcze nie czytałam! Chociaż Kopciuszek był już wałkowany przez tylu autorów i wydawałoby się, że popkultura już wykorzystała wszystkie możliwe pomysły, to jednak tym razem w roli Kopciuszka obsadzono chłopaka, a cała historia jest ukazana z perspektywy księcia z bajki.
Micah Summers jest synem popularnego byłego sportowca i od małego wiedział, co oznacza bycie sławnym. Jednak ma coś tylko dla siebie - konto na Instagramie - Instaloves, na którym anonimowo publikuje swoje rysunki chłopaków, którzy mu się podobają. Micah jest niepoprawnym romantykiem i marzy, że w końcu któryś z chłopaków będzie Tym Jedynym. Jego prace, w których nadaje każdemu chłopakowi magiczne otoczenie, niczym z bajki, staje się popularne, jednak chłopak nadal ukrywa swoją tożsamość. Czy zauroczenie numer sto będzie w stanie to zmienić?
Micah poznaje w pociągu poznaje Tego Jedynego, jednak szybko zostaje z nim rozdzielony, nim pozna chociażby jego imię. Rusza więc w pościg za chłopakiem swoich marzeń. Tylko czy aby na pewno po odnalezieniu chłopaka czeka ich już tylko "i żyli długo i szczęśliwie"?
Trzeba przyznać, że autor miał świetny pomysł na fabułę i z ogromną ciekawością śledziłam losy bohaterów. Podobały mi się też te instagramowe wstawki z postami, bo były naprawdę ciekawym urozmaiceniem historii. Kreacja bohaterów również była realistyczna i wzbudzała we mnie masę emocji i uczuć, komu chcę kibicować, a kogo od początku nie polubiłam. Nie będę jednak zdradzała z kim sympatyzowałam, aby Wam nie spoilerować. Napiszę tylko, że Micah momentami był tak naiwny, że to aż bolało, ale zupełnie nie przeszkadzało mi to w przyjemnej lekturze. Adam Sass wiernie odwzorował postać nieśmiałego nastolatka, pragnącego miłości, który wręcz mógł sobie dopowiedzieć wszystko, byle tylko gonić za ułudą szczęścia. I chociaż może okazałam się już nieco za stara na tę książkę, to i tak bardzo przyjemnie mi się ją czytało.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, z których każdy nosi tytuł, lekko sugerujący, czego możemy się w nich spodziewać. Pierwszoosobową narrację powierzono Micahowi, więc mogliśmy poznać wszystkie jego myśli i uczucia. Łatwiej też było nam zrozumieć jego zachowanie. Styl pisania był bardzo prosty i łatwy w odbiorze. Wspomniane wcześniej wstawki z rysunkami, a do tego estetyczne rozpoczęcia rozdziałów tylko umilały lekturę. Nie miałam żadnych zgrzytów, jeśli chodzi o sprawy techniczne.
PODSUMOWUJĄC
99 chłopaków Micaha Summersa to przyjemny retelling Kopciuszka, o ciekawym podejściu do odświeżenia tej historii. Podobało mi się pokazanie baśniowych postaci jako chłopców, którzy pragną miłości i zrozumienia, chociaż bywają zbyt nieśmiali, by czasami powiedzieć, co naprawdę czują. Podobało mi się tam zarówno poprowadzenie fabuły, jak i kreacja bohaterów - byli tacy, których polubiłam od razu, ale też tacy, w których mój nosek od razu wykrył zmysł kombinatorstwa. I cieszę się, że autor rozwiną nie tylko główne postacie, ale też te poboczne, dzięki czemu świat Micaha wydawał się pełny.
Może nie jest to szczególnie ambitna lektura, ale jeśli potrzebujecie jakiejś lekkiej młodzieżówki, w której gdzieś tam przewija się też jakaś lekcja życia, a do tego jest fajny pomysł na fabułę, to serdecznie polecam Wam uroczą opowieść o Micahu Summersie i jego poszukiwaniach miłości. ;-)
Za możliwość przeczytania książki 99 chłopaków Micaha Summersa dziękuję Księgarni TaniaKsiazka.pl! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.