poniedziałek, 20 marca 2023

Księżniczka dusz - Alexandra Christo

Tytuł:
Księżniczka dusz
Tytuł oryginalny: Princess of Souls
Autor: Alexandra Christo
Wydawnictwo: Young
Premiera: 08.03.2023 r.
Liczba stron: 416
Opis:
Przeklęta wiedźma. Zuchwały żołnierz. Nieśmiertelny król.
Czy uda się im uciec przed przeznaczeniem i ocalić duszę?
Selestra Somniatis jest szesnastoletnią wiedźmą. Uwięziona w zamku przygotowuje się do zajęcia miejsca swojej matki i przejęcia funkcji prawej ręki króla Serytha. Związana krwią, by kraść dusze dla nieśmiertelnego władcy, Wiedźma z Somniatis przepowiada śmierć uczestników Festiwalu Przepowiedni. Ucieczka przed przeznaczeniem to szansa na ocalenie duszy i kradzież nieśmiertelności Króla. Ale jeśli umrzesz, twoja dusza przepadnie. I chociaż tysiące próbowały, nikt nigdy nie pokonał śmierci.
Nox Laedric to najlepszy żołnierz w Ostatniej Armii. Wierzy, że ma szansę przetrwać Festiwal i pokonać króla. Kiedy jednak Seryth nakazuje Selestrze przewidzieć jego śmierć, losy dwójki zostają splecione na zawsze. Żadne z nich nie jest bezpieczne.
Muszą połączyć siły i zawrzeć sojusz, aby pokonać króla, uwolnić Sześć Wysp i… przeżyć.

Wśród nowości w Księgarni TaniaKsiazka.pl znalazłam tytuł, który zdecydowanie mnie zainteresował. Skusiła najpierw okładka, a potem opis. O jakiej książce mowa? Zapraszam do rozwinięcia!
 
PRZECIĘTNIACZEK
Są książki, które mają sporo świetnych elementów, ale mimo wszystko w końcowym rozrachunku wypadają po prostu blado. I niestety tak miałam z Księżniczką dusz. Pomysł na historię z Festiwalem Przepowiedni, wizjami pokazującymi śmierć bohaterów, królem żywiącym się duszami innych ludzi i wiedźmą, która mu to umożliwia - to wszystko zapowiadało coś niesamowitego. I faktycznie zaczęło się naprawdę ciekawie - na Festiwalu pojawia się chłopak, który zupełnie nie przypomina innych osób biorących w nim udział. Jest pewny siebie, zdeterminowany, pragnie zemsty. Chce obalić króla i pomścić ojca. Dziwny zbieg okoliczności wiąże losy Noxa z Selestrą - młodą wiedźmą, która po śmierci swojej matki ma zostać główną wiedźmą króla. Tylko jakoś w ciągu całej historii niewiele się dzieje... Można byłoby opowiedzieć ją w kilku zdaniach i wcale nie byłoby to tylko pobieżne streszczenie. Tam się najzwyczajniej w świecie mało działo. Autorka niestety operowała historią oraz bohaterami w bardzo zachowawczy sposób, jakby bała się sięgać po mocniejsze rozwiązania. A szkoda, bo chciałam przeżywać fabułę z bohaterami, chciałam wzruszać się, śmiać, czuć. I odcisnęło to też swoje piętno na kreacji bohaterów, bo była ona bardzo schematyczna, oparta na znanych motywach. Te postacie niczym mnie nie zaskoczyły, ani nie zaciekawiły. Po prostu były. Nie poczułam z nimi żadnej więzi, nie kibicowałam im. Jedynie biernie śledziłam ich losy. A przecież nie na tym to powinno polegać. Chciałam dynamicznej akcji, pełnej zwrotów. Chciałam bohaterów, których polubię i znajdę w nich coś z siebie. A dostałam bardzo poprawną historię bez "tego czegoś", bez efektu wow. I niestety, ale jestem tego pewna - bardzo szybko o tej książce zapomnę.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których historię opowiada nam dwóch pierwszoosobowych narratorów - Selestra i Nox. Dzięki temu łatwiej możemy wejść do ich głów i poznać wszystkie kłębiące się w nich myśli i emocje. Fragmenty z perspektywy Selestry były również opatrzone wizjami, których doznawała bohaterka, zaś w obu perspektywach pojawiały się również retrospekcje, jednak nie było ich aż tak dużo. Styl pisania autorki jest prosty i przyjemny w odbiorze. Pod względem technicznym nie było żadnych zgrzytów.
PODSUMOWUJĄC
Księżniczka dusz to typowy przeciętniaczek - książka jest poprawna pod wieloma względami. Ma ciekawy pomysł na fabułę i interesujący zamysł na bohaterów. Nawet czarny charakter miał intrygujący zarys. Ale to wszystko popsuło zachowawcze podejście do historii i brak odważnych ruchów. Akcja nie miała jakiegoś punktu zwrotnego, od którego mogłaby przyspieszyć i czytelnika wkręcić. Było bardzo jednostajnie i po prostu nudno. Ta historia miała ogromny potencjał, którego Autorka nie potrafiła wykorzystać. Szkoda, ogromna szkoda, bo powieść miała szansę naprawdę mnie zachwycić, a dołączy do grona tych, o których bardzo szybko zapomnę.
Za możliwość przeczytania książki Księżniczka dusz dziękuję Księgarni TaniaKsiazka.pl! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.