niedziela, 4 września 2022

Pandemonium - Lauren Oliver (Delirium #2)

Tytuł:
Pandemonium
Autor: Lauren Oliver
Seria: Delirium #2
Wydawnictwo: Moondrive
Premiera: 10.08.2022 r.
Liczba stron: 376
Opis:
„Wolność albo śmierć.
Trzy słowa. Siedemnaście liter. Krawędzie, zawijasy, wypukłości pod palcami.
Kolejna z naszych mantr. Uczepiamy się jej kurczowo i nasza wiara staje się prawdą”.
Lena żyje w świecie, w którym miłość uznano za niebezpieczną chorobę. Ludzie poddawani są zabiegowi, po którym już nigdy nie będą mogli kochać. Tuż przed operacją dziewczyna zakochuje się w Aleksie. Ich wspólna ucieczka kończy się tragicznie... Wśród dymu i płomieni Lena widzi twarz ukochanego po raz ostatni. Zrozpaczona przystępuje do ruchu oporu, by walczyć o wolność i miłość. W tym samym czasie na jej drodze staje tajemniczy Julian…
Lena jeszcze nie wie, że od tej pory już nic nie będzie takie, jak dotychczas. Czy dziewczyna odnajdzie w sobie tyle siły, by dokonać właściwego wyboru?

Wśród nowości w Księgarni TaniaKsiążka.pl znalazłam tytuł, będący kontynuacją serii Delirium. Jak wrażenia z lektury? Zapraszam do rozwinięcia!

 
WYBIERZ BUNT
Pierwszy tom serii Delirium skończył się w takim momencie, że z jednej strony bardzo chciałam od razu zabrać się za kolejny tom, a z drugiej strony obawiałam się go i czułam, że ta historia sprawdziłaby się również jako jednotomówka. I niestety moje obawy okazały się słuszne. Jasne, to nadal jest historia, która mnie zafascynowała, ale widać było mocną tendencję spadkową. Lena dołącza do ruchu oporu, a w jej życiu pojawia się kolejny mężczyzna - Julian. I niestety, ale ten świat i jego zasady, które wzbudzały we mnie tyle emocji, teraz były jakieś bardziej płytkie, mniej rygorystyczne, mniej angażujące czytelnika. Mam wrażenie, że L.Oliver bardzo się postarała przy kreacji świata w pierwszym tomie, a w drugim jakby o tym zapomniała i całości brakuje jakiegoś wykończenia, dopracowania.
Na plus za to fakt, iż autorka pokusiła się o pokazanie nam, co działo się z Haną - przyjaciółką Leny, a także zaserwowała nam kilku nowych bohaterów oraz wątek konfliktu moralnego między ogólnie przyjętymi zasadami, a rebeliantami i ich przekonaniami. Kto ma rację? A kto w swoich czynach posuwa się za daleko? A może tak naprawdę nic nie jest czarne lub białe i pojawia się cała masa szarości?
STRUKTURA
Książka podzielona jest na rozdziały nazywane WTEDY i TERAZ. Dzięki temu mamy prowadzoną dwutorową akcję, opartą na wydarzeniach teraźniejszych i wspomnieniach bohaterki. Pierwszoosobową narratorką, tak jak w pierwszym tomie jest Lena i to jej oczami poznajemy całą historię. Styl pisania jest prosty i łatwy w odbiorze, tak jak to było przy okazji pierwszego tomu. Od strony technicznej nie mam żadnych zarzutów. 
PODSUMOWUJĄC
Pademonium to ciekawa kontynuacja, ale niestety pada ofiarą klątwy drugiego tomu. Ten niepowtarzalny klimat z Delirium gdzieś tutaj ucieka i ma się wrażenie, że Pandemonium to taki ubogi krewny Delirium. Niby to ciąg dalszy tej samej historii, niby ten sam świat i styl pisania, a jednak to wszystko wypada jakoś słabiej, mniej efektownie. Dodatkowo zakończenie drugiego tomu mogło być dla niektórych zaskoczeniem i dobrą furtką dla trzeciego tomu, jednak ja spodziewałam się takiego zagrania i niekoniecznie jestem z niego zadowolona.
Jeśli bardzo checie wiedzieć, jak potoczyły się losy Leny, to sięgnijcie po dalsze tomy historii Lauren Oliver. Ale jeśli Delirium wystarczyłoby Wam jako jednotomówka, to może warto uznać, że kontynuacja nie istnieje, bo w moich oczach jest ona zbędna. Ostateczna decyzja należy do Was.
Za możliwość przeczytania książki Pandemonium dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.