piątek, 16 września 2022

Jej królewska mość - Katharine McGee (Amerykańskie księżniczki #2)

Tytuł:
Jej królewska mość
Tytuł oryginalny: Majesty
Autor: Katharine McGee
Seria: American Royals  #2
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Premiera: 16.08.2022 r.
Liczba stron: 424
Opis:
Czy Ameryka jest gotowa na swoją pierwszą królową?
Władza odurza. Jak pierwsza miłość, potrafi sprawić, że brak ci tchu. Księżniczka Beatrycze urodziła się z ogromną władzą, księżniczka Samanta z nieco mniejszą. Niektórzy, jak Nina Gonzalez, wciągani są w jej wir, a inni starają się wyszarpać ją dla siebie. Tak, mowa właśnie o tobie, Daphne Deighton.
Podczas gdy Ameryka zaczyna przyzwyczajać się do królowej jako głowy państwa, Beatrycze usiłuje pogodzić się z tym, jak wiele musiała utracić, gdy zyskała koronę. Samanta podtrzymuje wizerunek „imprezowej księżniczki”... być może tym razem z imprezowym księciem u boku. Nina robi wszystko, by unikać pałacu – i księcia Jeffersona. Tymczasem misternym planom Daphne Deighton, chcącej poślubić Jeffersona, zagraża niebezpieczny sekret.
Nastały nowe rządy...

Pierwszy tom bardzo mi się podobał, więc gdy wśród nowości w Księgarni TaniaKsiążka.pl znalazłam drugi tom, koniecznie musiałam po niego sięgnąć! Jak wrażenia z lektury? Zapraszam do rozwinięcia!
 
WŁADZA JEST KOBIETĄ
Z ogromną ciekawością powróciłam do historii o losach monarchii Waszyngtonów. Pierwszy tom tak mnie wkręcił, że z niecierpliwością czekałam na kontynuację. I się nie zawiodłam! Jej królewska mość dorównuje pierwszemu tomowi i jest równie ciekawa i intrygująca. Ciężko było mi oderwać się od lektury. Po części za sprawą zgrabnie utkanej linii fabuły, która była rozbudowana i niezwykle angażowała czytelnika. Jednak całą robotę robią tu postacie kobiece. Mamy cztery główne bohaterki: Beatrycze, Samanthę, Ninę i Daphne i każda z nich jest zupełnie inna. Każda ma inne oczekiwania wobec życia, pragnie czegoś innego, jednak jedna rzecz jest wspólna - każda z nich próbuje odnaleźć siebie. Podobało mi się, jak zgrabnie ich losy są ze sobą splecione i autorka nadała im tak wiele różnych cech charakteru. Te młode kobiety nie są idealne - mają wiele wad, popełniają błędy, mają wątpliwości - jednak dzięki temu te postacie są tak realistyczne i tak chętnie śledziłam ich losy. Do tego mocno zaakcentowany jest tu motyw girl power, chociaż niekoniecznie jest on widoczny na pierwszy rzut oka. Nasze bohaterki próbują odnaleźć swoje miejsce w tym męskim świecie i często muszą odbyć trudne walki, by zdobyć to, czego chcą. Beatrycze za chwilę zostanie królową, jednak kłody pod jej nogami zdają się mnożyć. Samantha nie potrafi odnaleźć się jako "zapasowa księżniczka", do której lud nie pała sympatią i ma wrażenie, że jej potrzeby zawsze schodzą na drugi plan. Nina ma dosyć życia w świetle reflektorów i w cieniu rodziny królewskiej, za to Daphne zdaje się czuć tam jak ryba w wodzie i wręcz pragnie zostać nową księżną. Katharine McGee z wprawą wymieszała lekkie wątki z poważniejszymi sprawami, a także przemyciła problemy, które mogą dotyczyć każdego z nas - nawet jeśli nie jesteśmy z rodziny królewskiej. ;-) Jestem zachwycona lekturą i z niecierpliwością czekam na trzeci tom!
STRUKTURA
W książkach Katharine McGee bardzo lubię to, iż jest całe mnóstwo bohaterów, których losy możemy śledzić. I tak właśnie jest w przypadku i tej książki. Historia podzielona jest na numerowane rozdziały, nazwane imionami bohaterek, których perspektywy będą w nim ukazane. Narracja jest jednak trzeciosobowa i uważam, że to zgrabne rozwiązanie, bo nasz narrator jest wszechwiedzący i po prostu przeskakuje między bohaterkami. Mamy punkt widzenia Beatrycze, Samanthy, Niny i Daphne. A jako, że bohaterki te są tak od siebie różne, to lektura była tym ciekawsza. Do tego styl pisania autorki był niesamowicie wciągający i z ogromną ciekawością przewracałam strony.
PODSUMOWUJĄC
Jej królewska mość to kontynuacja serii, która zdecydowanie wypada na równi z pierwszym tomem. Jest ciekawie, wręcz intrygująco, fabuła wciąga, bohaterowie i ich zachowanie wzbudzają masę emocji. Ciężko było mi się oderwać od książki i mam nadzieję, że szybko w Polsce pojawi się trzeci tom, bo koniecznie chcę dowiedzieć się, jak potoczą się dalsze losy bohaterów. Serdecznie Wam wszystkim polecam tę książkę! Mam nadzieję, że spodoba Wam się równie bardzo, co mi!
Za możliwość przeczytania książki Jej królewska mość dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.