sobota, 27 sierpnia 2022

Nieznajoma z Sekwany - Guillaume Musso

Tytuł:
Nieznajoma z Sekwany
Tytuł oryginalny: L'inconnue de la Seine
Autor: Guillaume Musso
Wydawnictwo: Albatros
Premiera: 10.08.2022 r.
Liczba stron: 352
Opis:
W przedświąteczną grudniową noc zostaje wyłowione nagie ciało kobiety. Ku zaskoczeniu wszystkich udało się jej przeżyć, choć na jakiś czas straciła pamięć. DNA wykazuje, że kobieta ta jest znaną na całym świecie pianistką, Mileną Bergman. Nie jest to jednak możliwe, bowiem ta zginęła rok temu w katastrofie lotniczej… Niedługo potem niezidentyfikowana kobieta znika. Śledztwo w jej sprawie przejmuje młoda policjantka Roxane oraz były narzeczony Mileny. Odkrycie prawdy będzie dla nich boleśnie trudnym doświadczeniem…

Historia pierwotnej Nieznajomej z Sekwany bardzo mnie zaintrygowała, więc z zainteresowaniem wypatrzyłam w dziale bestsellerów Taniej Książki powieść, która była lekko nią inspirowana. Przekonajcie się, jakie były moje wrażenia z lektury - zapraszam do rozwinięcia!

GRA PEŁNA TAJEMNIC
Uwielbiam książki, w których tajemnica goni tajemnicę i jest mnóstwo zwrotów akcji, które świetnie się uzupełniają. I tak właśnie jest w przypadku Nieznajomej z Sekwany - ta książka wciąga od początku do końca i sprawia, że ciężko się oderwać od lektury. Bardzo podobał mi się pomysł na historię, a motyw pierwotnej Nieznajomej z Sekwany był niesamowicie intrygujący. W książce mamy cały wachlarz różnorodnych postaci, którym niekoniecznie będziemy chcieli zaufać - każdy z nich skrywa jakąś tajemnicę lub jest nie do końca szczery. Nasza główna bohaterka - Roxane, wciągnie nas do śledztwa i zarazi chęcią do rozwiązania zagadki kobiety wyłowionej z Sekwany. A trzeba przyznać, że nim poznamy prawdę, wydarzy się naprawdę wiele. Będą zwroty akcji, zaskoczenia, nietypowe zagrania, szokujące momenty. A to wszystko jest tak zgrabnie połączone w całość i autor tak umiejętnie dawkuje nam emocje, że ciężko było odłożyć książkę chociaż na chwilę. Jestem bardzo zadowolona z tego, w jakim kierunku podążyła ta historia, jak wszystko zostało wyjaśnione, a także jakie zaserwowano nam zakończenie.
Ogromne TAK z mojej strony!
STRUKTURA
Książka podzielona jest na trzy części, w ramach których mamy numerowane i tytułowane rozdziały, podzielone następnie na podrozdziały. A całą historię opowiada nam trzech narratorów - dwóch pierwszoosobowych (punkty widzenia męskich bohaterów) i jeden trzecioosobowy, który przedstawia nam perspektywę Roxane. Dzięki takim rozwiązaniom możemy łatwiej rozróżnić poszczególne narracje i zdecydować, kogo polubimy, a wobec kogo pozostaniemy raczej sceptyczni. Dodatkowo, książka posiada masę estetycznych wstawek, w postaci artykułów, zdjęć, wiadomości, co potęguje zaintrygowanie czytelnika. Styl pisania autora był przyjemny w odbiorze i znacząco wpłynął na stworzenie niepowtarzalnego, tajemniczego klimatu, który sprawił, że ciężko było oderwać się od lektury.
PODSUMOWUJĄC
Nieznajoma z Sekwany to historia, którą czyta się z ogromną ciekawością. Intryguje już od pierwszych stron, a ten klimat ponurej Francji pełnej tajemnic dodatkowo przyciąga czytelnika. Bardzo podobała mi się ta lektura i chętnie sięgnę po jeszcze jakieś tytuły od Musso, a tymczasem polecam Wam serdecznie tę książkę! Mam nadzieję, że i Was wciągnie równie bardzo, co mnie.
Za możliwość przeczytania książki Nieznajoma z Sekwany dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

2 komentarze:

  1. Uwielbiam tego typu książki. Wciągnęła mnie już od pierwszej strony.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze lubiłam Musso, ale niestety od Sekretnego życia pisarza, jestem coraz bardziej znudzona i lekko rozczarowana jego książkami. Z tą też tak było, skończyłam książkę i zastanawiałam się czy brakuje kilku kartek. Nie wiem czy sięgnę po kolejne książki tego autora, ale wiem, że na pewno wrócę do jego poprzednich lektur, bo miały swój klimat. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.