niedziela, 25 października 2020

Pięć lat z życia Dannie Kohan - Rebecca Serle

Tytuł:
Pięć lat z życia Dannie Kohan
Tytuł oryginalny: In five years
Autor: Rebecca Serle
Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik
Wydawnictwo: Czwarta strona
Premiera: 12.08.2020 r.
Opis:
Dannie Cohan żyje według ścisłego planu. Wie, że poranny prysznic i makijaż zajmują jej równo trzydzieści sześć minut. Jeśli dodatkowo myje włosy – czterdzieści trzy minuty. Uważa, że związek powinien trwać dwadzieścia cztery miesiące nim para ze sobą zamieszka, a trzydziestka to idealny wiek na ślub. Dannie Cohan jest osobą, dla której odpowiedź na pytanie: „Gdzie widzisz siebie za pięć lat?” nie stanowi najmniejszego problemu.
Ma przecież wszystko zaplanowane.
15 grudnia 2020 roku. Dannie po udanej rozmowie kwalifikacyjnej w wymarzonej kancelarii prawnej umawia się ze swoim chłopakiem na romantyczną kolację, która przeradza się w bajkowe zaręczyny. Wszystko idzie zgodnie z planem, aż do momentu, w którym Dannie zasypia i budzi się… w 2025 roku w innym mieszkaniu, z innym pierścionkiem zaręczynowym na palcu i przy zupełnie obcym mężczyźnie. Po godzinie budzi się ponownie, tym razem w dobrze znanym sobie świecie. Ale czy to na pewno ten sam świat?
A co, jeśli mężczyzna z jej snu istnieje naprawdę? Co, jeśli wkrótce naprawdę się spotkają? 

Pięć lat z życia Dannie Kohan wypatrzyłam w księgarni TaniaKsiążka.pl i od razu zwróciłam uwagę na piękną okładkę i intrygujący opis. Jak wrażenia po lekturze? Zapraszam do rozwinięcia!
 
GDZIE BĘDĘ ZA 5 LAT?
Nie jestem w stanie w stu procentach stwierdzić, co będę robiła jutro, a co mówić o planach na najbliższe pięć lat. Jednak bohaterka naszej książki ma wszystko idealnie rozplanowane. Dannie Kohan lubi planować, lubi konkrety. Ma narzeczonego, przyjaciółkę, wymarzoną pracę. Nawet nie myśli, że życie może potoczyć się zupełnie inaczej. Więc gdy przez godzinę śni niezwykle realistyczny sen, w którym pięć lat później mieszka gdzieś indziej, na palcu nosi inny pierścionek zaręczynowy, a u jej boku jest całkowicie inny mężczyzna, Dannie nie ma pojęcia, co o tym wszystkim myśleć. Zwłaszcza, że za jakiś czas poznaje dokładnie tego samego mężczyznę w realu, a sporo innych elementów ze snu zdaje się powtarzać w pewien sposób w jej życiu. Muszę przyznać, że pomysł na fabułę wkręcił mnie od samego początku. Lubię takie historie, a tutaj jeszcze mamy naprawdę zgrabne wykonanie i ciekawą kreację bohaterów. Każdy z nich ma coś w sobie, co sprawia, że wydają się niezwykle realni, bez śladu papierowości. Kolejną zaletą powieści jest cały ogrom emocji, jaki towarzyszył lekturze. Przyznam, że polały się łzy wzruszenia, a z książką zarwałam nockę, bo tak bardzo chciałam poznać zakończenie. I wiecie co? Jestem z tego zakończenia niezwykle zadowolona, bo nie było takie, jak się spodziewałam. I to zdecydowanie na plus, bo autorka wyłamała się ze schematu. Powieść obudziła we mnie trochę refleksji i sądzę, że jeszcze kiedyś do niej wrócę.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane, niezbyt długie rozdziały, w których narrację powierzono głównej bohaterce. Poznajemy myśli Dannie, jej odczucia, obawy. A dzięki temu, że tylko ona jest narratorką, nie wszystkiego dowiadujemy się od razu. Styl pisania autorki jest prosty i łatwy w odbiorze. R.Serle potrafiła też mnie wzruszyć, a ostatnio rzadko się to u mnie zdarzało. Mnogość emocji jest więc na plus. Nie było żadnych zgrzytów, a wręcz przeciwnie - bardzo mi się podobało.
PODSUMOWUJĄC
Pięć lat z życia Dannie Kohan to niesamowita, wzruszająca historia o tym, że możemy zaplanować całe życie, a ono i tak potoczy się po swojemu. To powieść z ciekawą kreacją postaci i zgrabnym poprowadzeniem fabuły. Pełna emocji i wzruszeń oraz z zaskoczeniem na końcu, które zdecydowanie będzie na plus. Serdecznie polecam! Komu najbardziej? Myślę, że fani twórczości Renee Carlino oraz Jill Santopolo mogą polubić się również z tą pozycją. Miłej lektury!
Ten i wiele innych bestsellerów tylko w księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

3 komentarze:

  1. Zwykle nie czytam tego typu książek, ale ta historia ma w sobie coś takiego, że mam ochotę po nią sięgnąć i nie wykluczam, że to zrobię:).

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli będę miała okazję to z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie ta książka, myślę, że po nią sięgnę. ;) Kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.