piątek, 4 września 2020

Falling fast - Bianca Iosivoni

Tytuł: Falling Fast
Autor: Bianca Iosivoni 
Tłumaczenie: Joanna Słowikowska
Seria: Hailee & Chase #1
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 29.07.2020 r.
Liczba stron: 416
Opis:
Hailee DeLuca postanawia zmienić swoje życie. Koniec z przesiadywaniem w domu i ukrywaniem się przed całym światem. Teraz Hailee chce znów robić wszystkie te rzeczy, których do tej pory się bała. No i właśnie wtedy poznaje Chase’a Whittakera i od pierwszej chwili wie, że ma poważny problem. Ogarniają ją te emocje, które chciała z siebie wyrzucić na zawsze. Ale każdy uśmiech Chase’a, każdy jego dotyk sprawia, że serce Hailee szaleje coraz bardziej i w końcu zatraca się na dobre. Hailee chciałaby być szczęśliwa jak każda młoda kobieta, chciałaby beztrosko przeżywać miłość, ale nie pozwala jej na to mroczny sekret z przeszłości, który może zniszczyć wszystko, a zwłaszcza to nowe uczucie. Chase jest jej coraz bliższy, jest też jednak coraz bliżej poznania straszliwej tajemnicy.

Zapraszam na kilka słów o Falling Fast!
PODRÓŻ CZY UCIECZKA?
Mam słabość do książek Bianki Iosivoni. Uwielbiam jej styl pisania i sposób opowiadania historii. Nie będzie więc dziwne, że i ta odsłona twórczości autorki mi się spodobała. Może nie będzie to moja ulubiona seria, bo moje serce pozostanie przy First, jednak i tak jestem zadowolona z lektury. Gdzie miałam zgrzyty? Momentami historia mi się ciągnęła, a jednocześnie miałam wrażenie, że relacje między Hailee oraz Chase'm rozwijała się za szybko. Jednak Iosivoni wszystko mi wynagrodziła nietypowym wątkiem - dziewczyna przyjeżdża do miejscowości, w której mieszkał jej zmarły internetowy przyjaciel i chce znaleźć jego rękopis, by wydać książkę, jako ostatnią po nim pamiątkę. Jednocześnie spotyka ludzi, o których kiedyś jej wspominał oraz dowiaduje się nieznanych faktów o nim i jego otoczeniu. A jeszcze większą tajemnicę skrywa sama Hailee. Trzeba przyznać, że w tej powieści całą robotę robi zakończenie. Niby się gdzieś tego domyślamy, ale gdy wszystko wyszło na jaw i tak miałam w głowie jedną myśl: "wow, to się porobiło". Ostatnia scena jest idealną furtką do drugiego tomu i już nie mogę się doczekać aż go przeczytam. Mam też nadzieję, że dowiemy się czegoś więcej o przyszłości Chase'a, bo ten wątek również był ciekawy. Chłopak, który rozdarty jest między życiem w zgodzie ze sobą, a podporządkowaniem się woli rodziców. Gdzieś majaczy też problem z bratem Chase'a, z którego czuję, że jest niezłe ziółko. Już nie mogę doczekać się drugiego tomu!
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których mamy dwóch narratorów - Hailee oraz Chase'a. Dzięki temu lepiej poznajemy bohaterów, ich myśli, emocje. Jednak autorka postarała się o to, aby nie odkryć wszystkich kart od razu i zostawiła miejsce na pewne tajemnice, co bardzo mi się podobało. Część rzeczy już wiemy po pierwszym tomie, ale nadal pozostało sporo pytań, które tylko zachęcają do sięgnięcia po kontynuację. Styl pisania Bianki Iosivoni jest taki, jak przy jej poprzednich książkach - bardzo łatwy i przyjemny w odbiorze, bez zbędnych zawijasów. Nie miałam jakichkolwiek zgrzytów przy czytaniu. Autorka przyzwyczaiła nas do playlist w swoich książkach i tutaj również się ona pojawiła. Sporo piosenek już znałam, niektóre przesłuchałam po raz pierwszy, ale wiem jedno - piosenki idealnie pasowały do historii.
Od strony technicznej zarzutów brak.
PODSUMOWUJĄC
Falling fast to bardzo ciekawy wstęp do serii, którą na pewno będę kontynuowała. Ciekawa kreacja bohaterów pełnych tajemnic, trochę łamania stereotypów, lawina emocji i świetny twist na zakończenie. Jeśli podobały Wam się poprzednie książki Bianki Iosivoni, to i ta powieść jest pozycją obowiązkową. Owszem, pojawiają się drobne wady, jednak nie przeszkadzały mi one w cieszeniu się lekturą i ostatecznie książkę zdecydowanie polecam.
Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar! ;-)

2 komentarze:

  1. Nigdy nie spotkałam się z twórczością tej autorki, jednak opis książki zdecydowanie do mnie przemówił :)
    PS. Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem ta książka jest o wiele lepsza od poprzednich autorstwa Iosivoni! Świetnie się bawiłam, bardzo emocjonująca historia i czekam na kontynuację z niecierpliwością!

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.