poniedziałek, 30 września 2019

Hope Again - Mona Kasten (Again #4) [PATRONAT MEDIALNY]

Tytuł: Hope Again
Autor: Mona Kasten
Tłumaczenie: Ewa Spirydowicz
Seria: Again #4
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 02.10.2019 r.
Liczba stron: 440
Opis:
Everly Penn nigdy nie sądziła, że jej serce zabije mocniej do wykładowcy. Związki raczej kojarzyły jej się z bólem i koszmarami przeszłości. Jednak Nolan Gates - jej wykładowca od kreatywnego pisania, zauroczył ją swoją charyzmą, półkami pełnymi książek i chemią, jaka się między nimi pojawiła.
Ale czy taki związek ma w ogóle prawo bytu? Zwłaszcza, że oboje mają za sobą mroczną przeszłość, z którą druga strona może sobie nie poradzić...

Mona Kasten powraca w najwyższej formie! Zapraszam na kilka słów o Hope Again - książce, którą z wielką dumą objęłam patronatem medialnym!

POWRÓĆMY DO WOODSHILL
Mona Kasten skradła moje serce już od pierwszej książki z serii Again. Klimat Woodshill i losy naszej paczki bohaterów za każdym razem ogromnie mnie wciągają. Tym razem również tak było. Historia Everly i Nolana była może i oparta na znanym schemacie relacji studentka-wykładowca, jednak autorka wykorzystała ten motyw z ogromnym wyczuciem, nadając mu charakterystyczną dla siebie dawkę emocji. I co ważne - ta relacja rozwija się powoli i zdrowo. Dlaczego o tym wspominam? Przeczytałam wiele książek z podobnym motywem i niestety w dużej większości dziewczyna przemieniała się w tanią i pustą dziewuszkę w skąpym ubraniu, której tylko jedno było w głowie. Tutaj mamy miłą odmianę i Everly jest niezwykle wartościową dziewczyną z trudną przeszłością, której wcale nie jest tak łatwo otworzyć się na romantyczną relację. Zwłaszcza z kimś z grona pedagogicznego. Podobała mi się ta wolniejsza akcja i stopniowe budowanie czegoś poważniejszego. Dodatkowo, cała historia nie kręci się tylko i wyłącznie wokół romansu - zarówno Everly, jak i Nolan mają ciekawą przeszłość. Na plus przemawia także to, iż ta przeszłość nie została zamieciona pod dywan i stanowi sporą część naszej książki, a problemy, jakie ich dotknęły, mogły spotkać każdego z nas. Problemy z ponownym zaufaniem, próba pozbierania się po zranieniu, spełnianie czyichś marzeń zamiast swoich. Brzmi znajomo? Właśnie dzięki temu tak dobrze się to czytało - bo każdy mógł odnaleźć tam jakiś odbitek swojego życia. Jestem pod ogromnym wrażeniem talentu Mony Kasten!
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, a narrację powierzono Everly. To jej oczami poznajemy całą historię. Dodatkowo, tak jak zwykle w tej serii, na początku mamy playlistę do książki, a w niej cała masa piosenek, które lubię. Świetnie jest wiedzieć, że mamy z autorką podobny gust muzyczny!
Styl pisania Mony Kasten jest prosty, a jednocześnie autorka tak zgrabnie buduje napięcie i dostarcza cały wachlarz emocji. Historię połyka się wręcz ekspresowo, bo ciężko oderwać się od lektury. Kibicowałam Everly i Nolanowi z całego serca, ale czy w końcu im się udało? Sprawdźcie sami!
I jeszcze mała sprawa organizacyjna - jak pozostałe tomy można raczej czytać jako osobne historie, bo nie ma aż tak wielu powiązań, tak tutaj jednak warto czytać znając poprzednie tomy. Akcja toczy się bowiem w tym samym czasie co wydarzenia z trzeciego tomu - pojawi się kilka podobnych scen czy nawiązań do nich, więc warto wiedzieć o co chodzi. ;-)
PODSUMOWUJĄC
Hope Again to wspaniała historia udowadniająca mi, że jeszcze na świecie są serie dłuższe niż trzy tomy, które nie wydają się być ciągnięte na siłę. Tutaj historia płynie zupełnie naturalnie, a czytelnik zupełnie nie chce się rozstawać z Woodshill i paczką studentów, którzy są podobni do nas - mają swoje problemy, przyjaźnie, związki i bywają niezdecydowani co do kierunku, w jakim powinno iść ich życie. Powrót do serii Again to jak spotkanie z dobrymi przyjaciółmi przy kawie i ciastkach - nim się obejrzymy, książka się kończy a my nadal chcemy pozostać w tym świecie. Mam nadzieję, że z Wami również tak będzie, a tymczasem ja oczekuję już na Dream Again, gdzie Mona przybliży nam postać Blake'a. ;-)
Polecam - zdecydowanie i z całego serca! Mona Kasten to prawdziwa królowa książek YA!
Czytaliście już książki autorki? Dajcie znać w komentarzach! ;-)

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar! ;-)

3 komentarze:

  1. Nie znam tej serii, ale zainteresowała mnie. Studentką już nie jestem, ale chętnie poczytam coś o takiej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Całą serię uwielbiam i byłam pozytywnie zaskoczona, że pojawi się jeszcze jeden tom :) Wczoraj do mnie przyszła, więc nie pozostaje mi nic innego jak zacząć czytać :) Obym się nie zawiodła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka przypadła mi do gustu, choć nie jest wolna od niedociągnięć. Wydaje mi się, że chwilami za bardzo chciała już zrobić wprowadzenie do następnego tomu, przez co zatracała poczucie, że należy poświęcić więcej czasu głównym bohaterom.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.