poniedziałek, 11 marca 2019

P.S. Wciąż cię kocham - Jenny Han (O chłopcach #2)

Tytuł: P.S. Wciąż cię kocham
Tytuł oryginalny: P.S. I still love you
Autor: Jenny Han
Seria: O chłopcach #2
Wydawnictwo: Young (Kobiece)
Premiera: 13.02.2019 r.
Liczba stron: 374
Opis:
Larze Jean wydawało się, że ma wszystko pod kontrolą. Wymarzony chłopak, opanowana sytuacja z listami. Jednak nic bardziej mylnego. Kłopoty już czekają w ukryciu. Koło Petera ciągle kręci się Genevieve, zaś do życia Song powraca jeden z adresatów jej listów. W związku Lary Jean i Kavinskiego zrobi się tłoczno, ale zaraz... czy to już prawdziwy związek? I czy takim pozostanie?

Do wszystkich chłopców, których kochałam to prawdziwy bestseller. Jak więc wypada kontynuacja losów Lary Jean? Zapraszam na kilka słów o P.S. Wciąż cię kocham!

JAK UROCZO!
Są takie książki, po których skończeniu ma się ochotę czytać nadal. Czytelnik chce wiedzieć wszystko, znać dalsze losy, szuka dodatkowych kartek w zakończonej powieści. A później otrzymuje wymarzoną kontynuację i... przeskok czasowy i rozczarowanie. Ale nie tutaj! Jenny Han rozpoczyna swoją opowieść dokładnie w tym momencie, w którym kończy się pierwszy tom. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco i wiemy dokładnie, jak potoczyły się losy bohaterów. Możemy śledzić, jak rozwija się sytuacja między Larą Jean i Peterem i nie ma żadnych luk w postaci przeskoków czasowych. Dzięki temu miałam poczucie, że wracam do czegoś, co już znam i bardzo lubię. A ta zachowana ciągłość sprawiła, że spojrzałam na kontynuację o wiele przychylniej.
Trzeba przyznać, że Jenny Han udało się zachować ten niezwykły, uroczy, a jednocześnie nie taki przesłodzony klimat, który był ogromną zaletą w pierwszym tomie. Także bohaterowie wzbudzali we mnie takie same emocje, jak poprzednio, co było dla mnie plusem. Nie poczułam, aby fabuła była na siłę i podobała mi się jej lekkość. Zawirowania postaci także mnie ciekawiły, jednak jeśli miałabym wskazać jakąś wadę, to powiedziałabym, że tych zawirowań było zbyt mało. Akcja obejmuje bardzo krótki okres czasowy, przez co przez książkę mknie się niezwykle szybko, a jednocześnie ma się wrażenie, że aż tak wiele się nie wydarzyło. Ale jako, że do Lary Jean i Petera Kavinskiego mam sentyment, to jestem w stanie wybaczyć autorce taki minusik. Ważne, że udało mi się wrócić do uroczego świata dziewczyn Song i chłopaków z ich życia.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których narrację prowadzi nasza Lara Jean. Pojawiają się również wstawki listowe, ale zdecydowanie w mniejszej ilości niż w tomie pierwszym. Zachowano za to coś innego z pierwszej książki, a mianowicie - niezwykle przyjemny w odbiorze styl pisania i cudowny klimat, dzięki któremu w myślach wręcz poczujemy zapach ciast Lary Jean.
Od strony technicznej było więc wszystko w jak najlepszym porządku.
PODSUMOWUJĄC
P.S. Wciąż cię kocham to niezwykle urocza kontynuacja, po którą sięgnąć powinni wszyscy fani Lary Jean i Petera Kavinskiego. Żadnej klątwy drugiego tomu, a za to przyjemna historia i przemiły powrót do ulubionych bohaterów. Bawiłam się świetnie w czasie lektury, a nawet udało mi się wzruszyć. Już nie mogę doczekać się finału trylogii, a także kolejnego filmu, bo ten podobno już niebawem!
Z całego serca polecam P.S. Wciąż cię kocham! ;-)
Za możliwość przeczytania dziękuję księgarni Tania Książka! ;-)

11 komentarzy:

  1. Dobrze, że kontynuacja jest udana. Nie czytałam pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza część mnie nieco rozczarowała i moim zdaniem film, o dziwo, wypadł lepiej od wersji papierowej. Jednak wolę poznać kontynuację w formie filmu w tym przypadku. :)

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  3. Książek nie czytałam i raczej nie zamierzam, bo to nie moje klimaty, ale oglądałam film, który naprawdę był przyjemny, więc jak pojawi się kolejny, na podstawie drugiego tomu, to chętnie obejrzę :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    http://domireads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę nadrobić 1 tom :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam pierwszej części, ani nie widziałam filmu. Jednak cały czas mam gdzieś zapisany ten tytuł i liczę, że kiedyś uda mi się przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale całą trylogię mam w planach. Tylko muszę znaleźć czas :D

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Kusi mnie ta trylogia, w szczególności, że mam w planach serial xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytana zaraz po premierze :) Teraz czekam na dalszą część kontynuacji :D
    Pozdrawiam Bookmark to the Future
    Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno mnie tu nie było tym bardziej miło czytać a oglądać Twoje zdjęcia to już w ogóle :)
    Nie miałam przyjemności czytać jeszcze pierwszego tomu ale skoro ta historia nie jest mocno przesłodzona, to jej wielki plus
    No i oczywiście wyśmienita wiadomość dla fanów, iż kontynuacja jest równie udana :)
    Pozdrawiam Ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem bardzo ciekawa tej książki zwłaszcza, że pierwsza część bardzo mi się podobała. Historia głównej bohaterki jest zabawna ale także skłoniła mnie do przemyśleń dlatego nie mogę się doczekać aż poznam dalsze losy bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta seria to moje wyzwanie na ten miesiąc, więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.