wtorek, 22 sierpnia 2017

Twoim śladem - A. Meredith Walters

Tytuł: Twoim śladem
Tytuł oryginalny: Lead me not
Autor: A. Meredith Walters
Seria: Twisted Love #1
Wydawnictwo: YA!
Premiera: 06.07.2016 r.
Liczba stron: 478
Opis:
Aubrey studiuje psychologię i marzy o tym, by zostać terapeutą. Po tym, jak jej siostra przegrała z uzależnieniem od narkotyków, pragnie pomagać innym i z tego powodu zgłasza się do prowadzenia zajęć w grupie uzależnień. Tam poznaje Maxxa - chłopaka, który trafił do grupy przez wyrok sądowy. Dziewczyna wie, jak niebezpieczne dla jej przyszłej kariery są kontakty z uczestnikami spotkań, jednak Demelo ją fascynuje i pragnie go poznać. Rodzi się między nimi więź, która nie powinna mieć szans na przetrwanie, jednak czy tak będzie?

Zapraszam na kilka słów o książce Twoim śladem!

AUBREY, W CO TY SIĘ WPAKOWAŁAŚ?
Nie będę owijała w bawełnę - nasza główna bohaterka i narratorka w jednym, Aubrey Duncan to dziewczyna naiwna, a czasami wręcz denerwująca swoim lekkomyślnym zachowaniem. Ale wiecie co? Ona o tym doskonale wie, a także przychodzi moment, kiedy zaczyna mądrzeć i właśnie to wyróżnia ją spośród innych bohaterek książek YA. Autorka wykreowała ją z ogromną zręcznością, gdyż potrafiła uniknąć momentu, kiedy do cna znienawidzimy Aubrey, a jednocześnie ukazała jej czystą naiwność w to, że uda jej się pomóc poznanemu chłopakowi. Spod maski panny idealnej wyłania się również pragnienie zapomnienia się, puszczenia w niepamięć wszystkich problemów, które chociaż momentami może nieco przesadzone, to jednak czynią ją jeszcze bardziej prawdziwą.
WSZYSTKIE TWARZE MAXXA
Poznasz łobuzerskiego chłopaka, który będzie skradał uśmiechy i pocałunki. Poznasz bezwzględnego Maxxa, który w świecie narkotyków zrobi wszystko, by poczuć ulgę. Poznasz też Demelo, który złapany w sidła codzienności jest bezradny i nie widzi innego sposobu, by ogarnąć życie swoje i tych, na których mu zależy. Tylko który z nich jest prawdziwy? Dostaniesz namiastkę każdego z nich, gdyż poznasz go oczami Aubrey, a także autorka pozwoliła mu przemówić w formie narratora. Gdy w jego życiu pojawia się piękna blondynka, chłopak dostaje szansę by poczuć, jak mogłoby być, gdyby porzucił uzależnienie. Jednak czy jest w stanie je pokonać?
Z Maxxem wiąże się również pewien wątek, który pozwala nam poznać go z innej strony. I chociaż jest przewidywalny i od początku, gdy się pojawia wiemy, o co tam chodzi, to i tak jestem zadowolona, że pojawiło się coś, co określa tę postać poza nałogiem. Dzięki temu jest wielowarstwowa i ciekawsza.
TRÓJKĄT MIŁOSNY, JAKIEGO SIĘ NIE SPODZIEWASZ
Maxx i one - jego dwie miłości. Uzależnienie jest jak żona, zaś Aubrey jak kochanka - powiew świeżości, ucieczka od codzienności. Jednak każda historia o romansie kończy się i tak potulnym powrotem do żony. Czy i tutaj tak będzie? Walters pokusiła się o trójkąt miłosny, w którym zamiast trzeciej osoby występuje uzależnienie od narkotyków. I trzeba przyznać, że zrobiła to w sposób rozważny i zgrabny, idealnie ukazując tę toksyczną relację. Momenty piękne i dające szansę na lepsze jutro, a także te, które ranią i odbierają nadzieję. Akty desperacji, by sięgnąć po ostatnią tabletkę i by dać ostatnie ostrzeżenie o niebezpieczeństwie. I nie ma tu upiększeń, wylewającej się słodyczy i nierealnych rozwiązań. Jest prawda, z całą swoją brutalnością. I dlatego ta książka jest tak wyjątkowa.
PRAWDZIWA AŻ DO BÓLU
Twoim śladem nie jest kolejną pustą młodzieżówką. To książka, która ukazuje nagą prawdę o uzależnieniach. Przede wszystkim chodzi tu o narkotyki, jednak doszukać się tu można też uzależnienia od ludzi, nawet jeśli relacje z nimi są bolesne, toksyczne i już dawno powinny być zerwane. Autorka odwaliła kawał dobrej roboty przy kreowaniu postaci, a szczególnie świata narkotyków - otumanionej tabletkami głowy, sprzecznych odczuć, pragnień i narastającego niepokoju. Możemy mieć też pewność, że nie jest to wyimaginowany obraz - A. Meredith Walters pracowała wiele lat z młodzieżą z takimi problemami i zna je od podszewki. Sądzę, że o tej książce powinno być zdecydowanie głośniej, gdyż młodzi ludzie powinni wreszcie sobie uświadomić, jak okropne w skutkach jest zażywanie narkotyków. Nie jest takie świetne jak ukazują to niektóre seriale i nie da się z tego tak szybko i łatwo wyjść, jak podobne produkcje to kolorują. To pułapka, w którą łatwo wpaść, a jeszcze szybciej znaleźć się na dnie, bez możliwości powrotu na wolność. A ta książka jest tego dowodem.
PODSUMOWUJĄC
Twoim śladem to historia pełna emocji i z nutą artyzmu, który przeplatając się w życiu postaci idealnie odzwierciedla ich uczucia. Książka zdecydowanie zaangażuje czytelnika i sprawi, że wręcz ją pochłoniemy. Wynieść z niej można także ważną lekcję dotyczącą relacji międzyludzkich, a także tego, jak niebezpieczny jest świat narkotyków i jak trudno jest się z niego wydostać. Czy naszym bohaterom się to udało? Tego nie zdradzę. Napiszę jedynie, że nie mogę się doczekać, aż sięgnę po tom drugi, który mam nadzieję spodoba mi się tak samo, jak ten.
Komu polecam? Zarówno młodym, jak i tym nieco starszym - ze względu na podjęty poważniejszy temat, a także wartościowy wydźwięk sądzę, że lektura powinna Was usatysfakcjonować.
Znacie już Twoim śladem? A może dopiero planujecie poznać tę książkę?
Dajcie znać w komentarzach! ;-)

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu YA! ;-)

21 komentarzy:

  1. No a widzisz, mnie książka nie pochłonęła ;) To chyba po prostu nie moja bajka chociaż nie mogę napisać, że było to coś słabego. Nie, wręcz przeciwnie tylko tak jak napisałam, to po prostu nie moja bajka i ja się wynudziłam. A trójkąt miłosny to bardziej niż z narkotykami skojarzył mi się z Brooksem, co swoją drogą w ogóle mi się nie podobało.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka z przesłaniem. To lubię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taką młodzieżówkę to ja mogę przeczytać. Juz czytalam gdzieś równie pozytywne recenzje. Zwłaszcza to ujęcie trójkąta miłosnego, w którym trzeba wybrać między dziewczyną a nałogiem bardzo mnie interesuje. Chętnie się dowiem, co zrobił Maxx.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie sięgam po YA, ale może dla tej powieści zrobię wyjątek. Skoro jest poważnie, a bohaterka dojrzewa i zmienia się na kartach powieści to czuję się zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie mam już przesyt młodzieżówek, muszę trochę od nich odpocząć, aby móc znów w nich się przyjemnie zaczytywać. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać, że to bardzo wartościowa lektura. Dopisuję do mojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapamiętam tytuł, bo książka wydaje się być interesująca. Chętnie przekonam się jak autorka poprowadziła historię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za YA właśnie dlatego, że często irytują mnie tam bohaterowie, ale tutaj sprawa wygląda ciekawie. Skoro bohaterka dojrzewa to może sięgnę i się przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę czytałam i pozytywnie ją wspominam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że w najbliższym czasie sięgnę po książkę. Opis jest bardzo ciekawy i zachęcający. Recenzja naturalnie też :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka wydaje się być na prawdę interesująca i jeśli wpadłaby w moje ręce i znalazła bym chwilę czasu, na pewno bym ją przeczytała :)

    Buziaki,
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przeczytać bo naprawdę zaciekawiłaś mnie ta książką. Tylko na mojej liście jest tych książek tak dużo to będzie kolejna.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo chcę przeczytać, a jak wyszła druga część to już w ogóle nie mogę przestać o niej myśleć ^^

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  14. Naiwna dziewczyna, która nagle mądrzeje? Tego w literaturze chyba jeszcze nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze w przypadku romansów obawiam się pewnej schematyczności, jednak ten trójkąt z narkotykami mocno mnie zaintrygował :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Opis bardzo mnie zachęcił. Dobrze, że to nie kolejna pusta młodzieżówka. Myślę, że dam jej szansę :)
    Pozdrawiam :)
    Jednocześnie chciałam poinformować o zmianie adresu mojego bloga. Od dziś mój blog dostępny jest pod adresem: https://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Zainteresowała mnie ona i to bardzo. *_*
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoja recenzja przekonała mnie do tej książki. Dam jej szansę ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  19. Miałam identyczne odczucia po przeczytaniu, niebawem pewnie sięgnę po drugi tom :)

    @kasiareads // zycieblondynki.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem ciekawa pióra tej autorki i mam chęć na oba tomy. ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.