piątek, 9 czerwca 2017

Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze - Gail Honeyman

Tytuł: Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze
Tytuł oryginalny: Eleanor Oliphant is completely fine
Autor: Gail Honeyman
Wydawnictwo: HarperCollins Polska
Premiera: 24.05.2017 r.
Liczba stron: 352
Opis wydawnictwa:
Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze. Skończyła trzydzieści lat, jest filologiem klasycznym, ale pracuje w księgowości, oszczędzając każdego pensa. Nosi niezniszczalny bezrękawnik, ma stały harmonogram posiłków i niechętnie rozmawia z kolegami z pracy. Uwielbia zakupy w Tesco i swoją jedyną roślinę doniczkową.
Eleanor doskonale wie, jak przetrwać, ale nie wie, jak żyć. Nie brakuje jej niczego, z wyjątkiem… wszystkiego. Ludzie na ogół mają ją za wariatkę. Są jednak wyjątki – ci, którzy chcą jej pokazać, że życie może być lepsze, nie tylko „znośne”.

>>SPRAWDŹ DARMOWY FRAGMENT<<

Zapraszam na kilka słów o tej niezwykłej powieści!

POZNAJ ELEANOR OLIPHANT
Oto Eleanor Oliphant. Niebanalna trzydziestolatka o niemodnym ubiorze, z bezrękawnikiem na czele i funkcjonalnymi butami na rzepy, która tak niewiele wie o życiu, chociaż tak wiele przeżyła. Wyobcowana, dziwna, staromodna, ze specyficznymi nawykami. Tej kobiety nie dałoby się na ulicy pomylić z nikim innym. Początkowo może nieco irytować swoim brakiem obeznania ze wszystkim wokół i ogólnym zachowaniem, jednak gdy z czasem poznamy ją lepiej i zrozumiemy całą sytuację, zaczniemy czuć do niej ogromną sympatię i coraz bardziej kibicować, by wszystko się ułożyło. Bo wierzcie mi, ale Eleanor jak mało kto zasługuje na szczęśliwe zakończenie. Jednak czy je dostanie?
ZMIANY I NOWE ŻYCIE
Dotychczasowe życie Eleanor było monotonne - praca, dom, sen, wódka w weekend. Żadnej przyjaznej duszy, kogoś, kto wsparłby ją w ciężkich chwilach. Jest więc zachwycona, gdy pewnego dnia spotyka JEGO - idealnego, przystojnego, utalentowanego. Chociaż widzi go z daleka, to czuje, że są dla siebie stworzeni i postanawia, że podejmie wysiłek i zdobędzie mężczyznę swojego życia. W między czasie, w pracy również szykują się zmiany - jedni odchodzą, drudzy przychodzą, a przed nią otwierają się nowe szanse. Przyszedł też ktoś, w kim można byłoby dopatrywać się przyjaciela, ale czy Eleanor w porę to zauważy?
ŚMIEJ SIĘ I PŁACZ Z ELEANOR
Plan zdobycia serca mężczyzny trzeba zacząć od drastycznych zmian w sobie. I to właśnie prowadzi do ogromu zabawnych momentów, które powodują szczere rozbawienie i sprawiają, że zaczynamy kibicować naszej Eleanor. Jednak nie tylko się pośmiejemy - Gail Homeyman zafundowała nam również moc wzruszeń, przy okazji poznawania przeszłości bohaterki i jej wpływu na obecne kontakty z ludźmi. Wszystko to jest tak idealnie dawkowane, że otrzymujemy niezwykle ciepłą i klimatyczną historię, którą pochłania się praktycznie w jeden dzień. Warto również wspomnieć, że chociaż nasza bohaterka ma swój mały plan zdobycia miłości, to jednak nie jest to typowy romans - historia opiera się głównie na perypetiach Eleanor, co jest moim zdaniem ogromnym plusem.
STRUKTURA
Powieść podzielona jest na kilka części, w ramach których występuje jeszcze podział na rozdziały, co jest ciekawym zabiegiem, zwłaszcza ze względu na subtelne tytuły każdej z części - niby na początku nic nie mówiące, jednak po zapoznaniu się z książką okazuje się, że są idealnie dobrane. Narratorem zaś jest Eleanor, więc możemy spojrzeć na świat jej oczami, co okazuje się często niezwykle zabawne, a czasami też poruszające.
IDEALNE NA EKRANIZACJĘ
Czytając, cały czas miałam w głowie swoją wizję Eleanor i innych bohaterów. Byłam z kobietą na zakupach i w salonie kosmetycznym, gdzie przeżyła niemały szok na wykonaną usługę (nie chcę spoilerować, ale rozbawienie gwarantowane!). Patrzyłam na inne postacie jej oczami. I miałam nieodpartą ochotę, by obejrzeć tę historię na dużym ekranie. I wiecie co? Będę miała na to szansę! Prawa do ekranizacji zakupiła firma Reese Witherspoon. Czekam z niecierpliwością na więcej szczegółów!
PODSUMOWUJĄC
Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze, to historia pełna ciepła i radości, chociaż przepleciona jest wzruszeniami. Autorka wykreowała niesamowitą bohaterkę, o której jeszcze długo nie zapomnę. I pokuszę się o stwierdzenie, że film na podstawie tej opowieści może okazać się strzałem w dziesiątkę. Warto już teraz poznać historię Eleanor! Serdecznie polecam!
Eleanor Oliphant ma się całkiem dobrze, a Ty? Daj znać w komentarzach! ;-)

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska! ;-)

19 komentarzy:

  1. Myślę, że ta książka wprawiłaby mnie w dobry humor.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna książka :) Niedawno skończyłam ją czytać i jestem zachwycona. I też uważam, że można z tego zrobić świetny film (i już teraz ogromnie na niego czekam ;) )

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią przeczytam, bo wygląda naprawdę interesująco. Ciekawa jestem planu głównej bohaterki względem idealnego mężczyzny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Udało Ci się ująć to, jak bardzo książka Ci się spodobała i jakie emocje wywołała:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka naprawę ciekawie się zapowiada, koniecznie muszę po nią sięgnąć. :)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Urzekła mnie okładka, a jak przeczytałam, że to historia o księgowej, to pomyslałam, że to coś dla mnie! Ale nie, jednak nic więcej nas na szczęście nie łączy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę powieść u siebie i jestem jej szalenie ciekawa, zwłaszcza, że z Twojej recenzji bije taki entuzjazm :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja na razie spasuję, gdyż bardziej kusza mnie inne lektury :) Ale może za jakiś czas sięgnę po powyższą książkę. W każdym razie nie wykluczam tego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Urzekły mnie twoje zdjęcia. Każdy szczegół recenzji bardzo dopracowany. Książkę chcę przeczytać :D
    Pozdrawiam! i zapraszam
    http://polecam-goodbook.blogspot.com/2017/06/bez-ciebie-recenzja.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam, że sam opis nie do końca mnie przekonał do tej książki. Jednak to przeplatanie momentów, które bawią i tych, które wzruszają zdecydowanie mnie do tej pozycji przyciąga. Zresztą skoro wykupiono już prawa do ekranizacji to coś specjalnego musi być w tej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię nietuzinkowe i oryginalne bohaterki, ale sama książka jakoś mnie do siebie nie przyciąga ;) Zupełnie nie moje klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam, ale sporo o niej słyszałam. Hm może kiedyś przeczytam, kto wie, jeśli tak dobrze się o niej wszyscy wypowiadają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo zachęciłaś mnie do przeczytania. Fabuła intryguje i naprawdę mam ochotę ją przeczytać.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiła mnie ta powieść, choć nie wiem czy na tyle, by po nią sięgnąć. ;-)
    Osobliwe Delirium

    OdpowiedzUsuń
  15. Już sam opis mi się spodobał, a Twoja recenzja dodatkowo zachęciła :) Koniecznie muszę sięgnąć po tą książkę. Mam wrażenie, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zakupem tej książki, ale nic mnie nie przekonuje. Może kiedyś się jednak skuszę... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam nietuzinkowe bohaterki, a Eleanor wydaje się być taką właśnie wyjątkową osobą, o której przyjemnie się czyta. Może kiedyś ta powieść trafi w moje ręce.
    Pozdrawiam,
    Avenity z bloga "Myśli zapisane"

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie tytuły i okładki bardzo mnie odpychają :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież w książkach chodzi o treść. :) Też jestem okładkową sroką, ale warto chociaż przeczytać, o czym jest dana książka. ;)

      Usuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.