wtorek, 12 maja 2020

Nieidealnie dopasowani - Melanie Harlow & Corinne Michaels

Tytuł: Nieidealnie dopasowani
Tytuł oryginalny: Imperfect match
Autor: Melanie Harlow, Corinne Michaels
Tłumaczenie: Klaudia Wyrwińska
Wydawnictwo: Niezwykłe
Premiera: 29.04.2020 r.
Liczba stron: 252
Opis:
Pierwsza zasada zawodowej swatki: Nie zakochuj się w swoim kliencie. Jednak Willow złamała tę zasadę, kiedy zakochała się w Reidzie Fortino – swoim najlepszym przyjacielu, który był jednocześnie jej klientem. Miała mu znaleźć dziewczynę. Myślała, że to będzie łatwe. Nie było.
Willow musi uwodnić matce, że jest w stanie przejąć jej biznes – firmę zajmującą się dobieraniem idealnych partnerów. Inaczej rodzinny interes zostanie zamknięty. Reid zgadza się zostać jej klientem i w ten sposób pomóc przyjaciółce. Do tej pory stałe związki lub małżeństwo go nie interesowały, ale tym razem daje się namówić na swatanie. Im więcej czasu tych dwoje spędza razem, próbując znaleźć Reidowi idealną dziewczynę, tym bardziej Willow chciałaby mieć go tylko dla siebie.
Wszystko się pogmatwało. Willow nie tylko może zrujnować rodzinny biznes, ale też stracić swoje serce.

Nowość dla miłośników komedii romantycznych! Zapraszam na kilka słów o książce Nieidealnie dopasowani!
AŻ SIĘ PROSI O EKRANIZACJĘ!
Czasami mam ochotę na lekką i przyjemną lekturę na kilka godzin. Taką, która nie zmieni mojego życia, ani nie nauczy mnie niczego nowego. Taką, której zakończenie będę znała już po przeczytaniu opisu, ale zupełnie mi to nie będzie przeszkadzało. Taką, przy której będę się zwyczajnie dobrze bawić. Znacie to uczucie? Bo ja miałam tak właśnie niedawno i całe szczęście na mojej książkowej drodze pojawiła się powieść Nieidealnie dopasowani. Było przewidywalnie i prosto, ale jednocześnie niezwykle zabawnie i lekko. Książka była króciutka, więc wciągnęłam ją dosłownie w jakieś dwie godziny. I idealnie sprawdziła się jako poprawiacz humoru. Oderwałam się od codzienności i śledziłam losy Willow oraz Reida, zastanawiając się, jak mogą być tak ślepi, by nie zauważyć, że łączy ich coś więcej niż przyjaźń. Dodatkowo, cała otoczka w postaci biura matrymonialnego i siostry hipiski z tymi jej gadkami o aurze była niesamowita. Bawiłam się przednio i wręcz miałam w głowie obrazy z filmu, jaki mógłby powstać na podstawie tej książki. Hit gwarantowany!
I jak Corinne Michaels nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia w książce, którą pisała sama (o Consolation możecie przeczytać tutaj), tak ta w duecie zdecydowanie zrehabilitowała autorkę! Chcę więcej od tego duetu!
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, pisane naprzemienne z perspektywy Willow oraz Reida. Dzięki temu mamy wgląd w uczucia i myśli bohaterów, a także lepiej poznajemy ich otoczenie. Wprowadziło to też nieco kolorytu do historii, bo mogliśmy śledzić bitwę myśli z męskiego i żeńskiego punktu widzenia. Styl pisania autorek był lekki i niezwykle przyjemny w odbiorze, a w połączeniu z niewielkimi gabarytami książki, czytało się ją wręcz ekspresowo. Nie doświadczyłam żadnych zgrzytów.
PODSUMOWUJĄC
Nieidealnie dopasowani  to niezwykle urocza i zabawna komedia romantyczna. Nie aż tak przesadzona, ani nie przesłodzona. Wszystko z umiarem. I chociaż pomysł na fabułę stary jak świat, to jednak nie przeszkadzało mi to w świetnej zabawie podczas lektury. Jeśli lubicie takie lekkie powieści romantyczne, przy których uśmiech sam pojawia się na twarzy, to historia napisana przez duet Harlow & Michaels będzie idealna! Serdecznie polecam!
Za możliwość przeczytania dziękuję Księgarni Tania Książka! ;-)

3 komentarze:

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.