czwartek, 17 maja 2018

Miała dzikie serce - Atticus

Tytuł: Miała dzikie serce
Tytuł oryginalny: Love her wild
Autor: Atticus
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 23.05.2018 r.
Liczba stron: 240
Opis wydawnictwa:
O miłości mówi tak, że natychmiast pragniesz się zakochać.
Gdy pisze o smutku i samotności, dostajesz gęsiej skórki – bo wydaje ci się, że czytasz o sobie.
Bezczelnie i szczerze wyraża, co czuje, a ty wiesz, jak wyglądają wtedy jego oczy.
A może to oczy kogoś innego, o kim teraz myślisz?
Atticus jak nikt inny ubiera emocje w słowa, a słowa w emocje. Jego utwory poruszają
tak bardzo, że stały się najczęściej tatuowaną poezją na świecie.
Sprawdź, który wiersz najlepiej wyraża ciebie.

Zapraszam na kilka słów o tomiku Miała dzikie serce!

ROBI WRAŻENIE
Robi wrażenie! Właśnie to pomyślałam, gdy zobaczyłam zapowiedź tego tomiku. I tak pozostało do samego końca! Przepiękne wydanie, emocjonalne teksty i klimatyczne zdjęcia dopełniające treść. Poezja w takiej formie zdecydowanie do mnie przemawia! Czytając wiersze Atticusa, czuje się jego miłość. Czuje się chęć do życia, przeżywa się to wszystko razem z nim. Ogromnie podobało mi się, jak lekko i szybko wciągnęłam się w jego teksty, a także to, że wszystko przyszło mi tak naturalnie, bez szczegółowego zastanawiania się nad ukrytym sensem. Autor ma niezwykły dar przelewania na papier tego, co czuje niemal każdy. Przy niektórych tekstach można było poczuć, jakby były właśnie o nas. I to było fascynujące.
Nie będę Wam jednak opisywała każdego wiersza z kolei, czy też siliła się na analizę środków stylistycznych, bo nie o to tutaj chodzi. Napiszę więc Wam prosto i na temat - podobało mi się. I to bardzo!
STRUKTURA
Tomik podzielony jest na trzy części: Moja miłość, Dziewczyna oraz Dzikie serce. W każdej części znajdują się krótsze i dłuższe wiersze, skupiające się wokół tematyki danej części. W pierwszej zapragniesz się zakochać, bo Atticus o miłości pisze pięknie jak mało kto. Druga, ukaże kobiety jego oczami i będzie to obraz, jaki każda kobieta chciałaby zobaczyć. Trzecia część jest bardziej o życiu, korzystaniu z niego i o tym, aby przeżyć dobrze każdą chwilę. Wiersze są bardzo proste, białe, jednak ujmujące i przyjazne w odbiorze. Czuje się też niesamowity klimat, który podkręcany jest jeszcze przez niezwykle estetyczne wydanie tego tomiku. Czarno-białe zdjęcia, czarne lub białe strony, prosta czcionka, niekiedy imitująca pismo ręczne - istna magia!
PODSUMOWUJĄC
Miała dzikie serce, to tomik poezji, który się pochłania. Piękne wiersze, pełne emocji i magii. Słowa tak lekkie, tak niewymuszone i pisane z serca, a nie pod publiczkę. Teksty, które się nie tylko czyta, ale też i czuje. W połączeniu z estetycznym wydaniem stanowią coś, do czego chętnie będę wracała. Myślę, że ten tomik może zachwycić fanów poezji nowoczesnej i nie tylko. Ma szanse przekonać do liryki także tych, którzy wcześniej od niej stronili.
Do mnie utwory Atticusa zdecydowanie trafiły, jak będzie z Wami? Musicie przekonać się sami! Sprawdźcie, z którym wierszem Wy będziecie mogli się utożsamić! Serdecznie polecam! ;-)
Lubicie poezję? Znacie już tomik Atticusa?
Dajcie znać w komentarzach! ;-)

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Otwarte! ;-)

10 komentarzy:

  1. Ślicznie wydana, ale poezja to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko sięgam po poezję, ale muszę przyznać, że cudowne wydanie! I przyjemna recenzja, ciężko pisać o poezji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Polubiłam poezję, szczególnie tę, którą wydaje wydawnictwo Otwarte! Podobał mi się np. drugi tomik wierszy Rupi Kaur, ale to, co tutaj widzę już na samych zdjęciach... Wow. Może nie jestem fanką rozwodzenia się na temat miłości, ale chętnie bym spojrzała do tej książki, szczególnie, że wskazuje na to, iż emocje wręcz z niej kipią!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio ogromne wrażenie zrobiła na mnie poezja Rupi Kaur <3 Byłam zachwycona tym, że tak prostymi słowami trafiła do mojego serca :) Skoro i ten tomik poezji zrobiła na Tobie takie wrażenie to i ja po niego sięgnę :)

    Pozdrawiam, goszaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Z poezją jakoś mi nie po drodze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zaczęłam sięgać bardziej po poezję i w biblioteczce mam już 3 tomiki, widzę że dojdzie 4 <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Poezji za wiele nie czytam, ale muszę przyznać, że ten tomik mnie zainteresował. Chyba zakupię :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie czytam zbyt często poezji współczesnej ale ten tomik wyglada bardzo ciekawie i może się skuszę bo słyszałam o nim dużo dobrego :)

    Dziewczyna z biblioteki

    OdpowiedzUsuń
  9. O nie, dziękuję postoję ;) jestem prosta dziewczyna i poezja dla mnie to zbyt wiele. Zdecydowanie wolę kiedy coś dzieje sie prosto i przejrzyście ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale kusisz! Koniecznie muszę poznać ten tomik... <3

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.