wtorek, 9 listopada 2021

Ty kochasz mnie - Caroline Kepnes (TY #3)

Tytuł:
Ty kochasz mnie
Tytuł oryginalny: You love me
Autor: Caroline Kepnes
Tłumaczenie: Jacek Żuławnik
Seria: TY #3
Wydawnictwo: W.A.B.
Premiera: 13.10.2021 r.
Liczba stron: 464
Opis:
Joe Goldberg ma dość zgiełku miast, pozerów i dość Love. Szuka bliskości z naturą, prostych przyjemności na przytulnej wyspie na północno-zachodnim Pacyfiku. Po raz pierwszy od dłuższego czasu może odetchnąć. Dostaje pracę w miejscowej bibliotece – w końcu wie to i owo o książkach - tam poznaje: Mary Kaye DiMarco - bibliotekarkę. Joe nie będzie się wtrącał, nie popadnie w obsesję. Zdobędzie ją w staroświecki sposób. . . zapewniając ramię do wypłakania się, dając pomocną dłoń. Z biegiem czasu wyleczą swoje rany i zaczną żyć długo i szczęśliwie w tym sennym mieście. Ale czy na pewno? Sęk w tym, że Mary Kaye ma już swoje życie. Jest matką, przyjaciółką i jest. . . zajęta.
Prawdziwa miłość może zwyciężyć tylko wtedy, gdy ktoś chce zrobić dla niej miejsce. Joe jest gotowy. Czy Mary Kaye odważy się też na ten krok i da im szansę?

Wśród nowości w Księgarni TaniaKsiążka.pl znalazłam trzeci tom serii, na podstawie której powstał genialny serial Netflixa. Zapraszam na kilka słów o Ty kochasz mnie!
 
JOE GOLDBERG POWRACA
Stary dobry Joe i ja przebyliśmy razem długą drogę. Wiernie śledzę jego losy zarówno w wersji książkowej, jak i serialowej. Przyznam jednak, że w tym przypadku to serial zawsze oglądam pierwszy, a dopiero potem sięgam po wersję pisaną i ta pierwsza zdecydowanie u mnie wygrywa. Cenię jednak sobie różne spojrzenia na to, jak mogły potoczyć się losy Joe'go i kobiet przewijających się przez jego życie. Tym razem Joe wraca z "długich wakacji" (postaram się nie zdradzać kluczowych wydarzeń z poprzednich tomów, żeby nie spoilerować tym, którzy jeszcze lekturę mają przed sobą) i planuje rozpocząć nowe życie. Przeprowadza się, znajduje pracę w bibliotece, blisko ukochanych książek i poznaje ją - Mary Kay DiMarco. Może teraz to ta jedyna? Tylko są pewne komplikacje - ona już ma swoje życie. Ale przecież dla Joe'go nie ma ludzi, których nie dałoby się... zlikwidować/zamknąć w klatce. ;-) Do tego stare życie też daje o sobie znać - Love i ich syn nadal gdzieś majaczą w tle. Czy Joe będzie walczył o rodzinę, lub jej szczątki? Zobaczycie sami.
Przyznam, że chociaż Joe jak zwykle ma te swoje psychopatyczne zapędy, które budują całe napięcie historii i nakręcają akcję, to jednak jakoś ta Mary Kay i zaloty do niej aż tak mnie nie przekonywały. Jakoś za mało charakteru było w tej kobiecie. Dokładnie to samo zauważyłam w przypadku serialu. Love miała zdecydowanie więcej charakterku, nieważne po której stronie barykady stała.
Porównując książkę i serial - różnią się od siebie i to bardzo. Już druga część miała w sobie ogromną zmianę, która potem konsekwentnie determinowała zmiany w trzeciej części i chcąc nie chcąc losy J.Goldberga musiały potoczyć się w obu wersjach inaczej. Mamy więc dwie alternatywne historie i chociaż do tej serialowej mam jakąś większą sympatię, to obie stanowią niezwykłą gratkę dla fanów serii YOU.

STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których pierwszoosobową narrację powierzono Joe'mu. Znowu mamy okazję wejść do jego nietypowego, psychopatycznego umysłu i poznawać historię jego oczami. Styl pisania nie różni się od tego zaprezentowanego w poprzednich tomach, chociaż przyznam, że klimat jednak bardziej podobał mi się w poprzednich częściach. A może moje odczucie jest takie, bo bardziej podobała mi się serialowa wariacja losów Goldberga. Miała w sobie jakąś nieco bardziej intrygującą nutkę dzikości. Cieszy mnie jednak, że książka i serial się różnią - dzięki temu mogłam poznać dwie alternatywne wersje losów bohaterów.

PODSUMOWUJĄC
Trzecia odsłona losów Joe'go Goldberga po raz kolejny mnie wciągnęła i zatraciłam się w lekturze, ale jednak przyznam, że zauważyłam nieznaczną tendencję spadkową, jeśli chodzi o jakość. Nadal jestem zadowolona z lektury, zwłaszcza, że mam sentyment do naszego nieszczęsnego psychopatycznego kochanka, ale poprzednie tomy wydały mi się lepsze. W  starciu książka - serial, również wygrałby u mnie serial. Nie oznacza to jednak, że nie polecam Wam tej lektury. Wręcz przeciwnie - warto sięgnąć po wersję książkową, jeśli lubicie serial. To naprawdę ciekawa alternatywna wersja tego, jak mogły potoczyć się losy Joe'go. Jeśli macie deficyt opowieści o szalonych umysłach - sięgnijcie po serię TY - jazda bez trzymanki gwarantowana!
 
Za możliwość przeczytania książki Ty kochasz mnie dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

1 komentarz:

  1. Już trzeci tom, a ja jeszcze pierwszego nie czytałam, trochę mam opóźnienie ;/

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.