wtorek, 30 listopada 2021

Neon - G.S. Locke

Tytuł:
Neon
Autor: G.S. Locke
Tłumaczenie: Maciejka Mazan
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Premiera: 04.11.2021 r.
Liczba stron: 416
Opis:
Policjant, który chce się zemścić. Płatna zabójczyni na życiowym zakręcie. Morderca, który ma ich oboje na celowniku.
Żona inspektora Matta Jacksona ginie z ręki seryjnego zabójcy Neona, który znany jest z eksponowania ciał swoich ofiar jako iluminowanych instalacji artystycznych. Śmierć ukochanej pogrąża Jacksona w depresji. I choć nie chce żyć bez ukochanej żony, nie potrafi też się zabić - wynajmuje więc kogoś, kto zrobi to za niego.
Jednak w dniu, który miał być jego ostatnim, nagle trafia na przełom, który może doprowadzić go do przestępcy. Proponuje więc swojej niedoszłej zabójczyni - Iris Palmer - kuszący układ: w zamian za pomoc w znalezieniu i pozbyciu się Neona, odda jej cały swój majątek. Kobieta zgadza się na propozycję, ale bynajmniej nie zamierza stosować się do reguł ustalonych przez inspektora. I choć szybko okazuje się, że zabójczyni radzi sobie lepiej od dotychczasowych partnerów zawodowych Jacksona, to sprawa Neona zaczyna stawać się coraz bardziej skomplikowana...
A to wszystko tylko początek szarpiącej nerwy gry między policjantem, najemniczką i seryjnym mordercą.

Tym razem w dziale nowości w Księgarni TaniaKsiążka.pl zapolowałam na książkę z pogranicza kryminału z thrillerem. Jak moje wrażenia? Zapraszam na kilka słów o książce Neon!
ALE TO BYŁO DOBRE!
Uwielbiam książki z pogranicza kryminału i thrillera, jednak zawsze mam ten problem, że z tych gatunków nie lubię książek oczywistych lub takich, w których autor na siłę wprowadza czytelnika w błąd, by potem wyciągnąć z kapelusza zwrot akcji. Lubię, kiedy historia jest dopracowana i krok po kroku odkrywamy losy bohaterów i rozwiązujemy zagadkę. Lubię też, gdy autor umożliwia czytelnikowi wzięcie udziału w zabawie w detektywa, gdy angażuje szare komórki i sprawia, że myślimy na pełnych obrotach. I właśnie w przypadku Neonu tak jest. Ta książka ma wszystko, czego od porządnej lektury oczekuję. Jest ciekawy, dosyć nietypowy pomysł na fabułę - w końcu nie codziennie mamy seryjnego zabójcę - Neona, który za kolejną ofiarę obiera sobie żonę komisarza, który prowadzi jego sprawę, a ten sam komisarz jest tak załamany, że zatrudnia płatną zabójczynię, aby pomogła mu zdemaskować Neona, a następnie zabiła ich oboje w zamian za dostęp do swojego majątku. Do tego, mamy kreację nieoczywistych, wielowarstwowych bohaterów, którzy wzbudzają całą gamę emocji. Od antybohaterów po prawdziwe czarne charaktery! A wisienką na torcie będzie dynamiczna akcja pełna zwrotów, które nadal zaskakują mimo sposobu, w jaki prowadzona jest historia. A jaki to sposób? Otóż od samego początku wiemy, kto jest czarnym charakterem! I to jest tym ciekawsze, że możemy obserwować pogoń policji za przestępcą i wszystko to, co ten przestępca robi, aby zmylić przeciwnika. Takie zawirowania lubię i to bardzo!

STRUKTURA
Książka podzielona jest na krótkie, numerowane rozdziały, w których trzecioosobowy narrator podąża za trójką głównych bohaterów - Mattem, Iris oraz Neonem. Zgadza się - narracja wokół naszego seryjnego zabójcy jest tam stałym elementem, który napędza akcję. Do tego styl pisania G.S.Locke jest niby prosty, ale buduje niesamowity klimat i wciąga czytelnika. Ciężko było mi się oderwać od lektury, a te krótkie rozdziały sprawiały, że powtarzałam sobie "jeszcze tylko jeden rozdział", aż w końcu zobaczyłam podziękowania. Dawno mi się tak dobrze nie czytało książki o takiej tematyce. A zakończenie to perełka - nie spodziewałam się tego i cieszę się, że Locke nie boi się nieoczywistych, odważnych zagrań. Jestem jak najbardziej na tak!

PODSUMOWUJĄC
Neon to książka, co do której nie mam nawet najmniejszego zarzutu. Czytało mi się ją wyśmienicie i za chwilę lecę googlować kolejne książki pióra G.S.Locke. Wartka, angażująca czytelnika akcja, barwni bohaterowie, niezwykle ciekawa fabuła i genialne wykonanie. Zaintrygował mnie już opis, wciągnął pierwszy rozdział i tak przepadłam! Z całego serca polecam tę książkę wszystkim miłośnikom kryminałów i thrillerów - mam nadzieję, że wkręcicie się w tę historię tak bardzo, jak ja!
Za możliwość przeczytania książki Neon dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.