wtorek, 1 czerwca 2021

Niewinny - Harlan Coben

Tytuł:
Niewinny
Tytuł oryginalny: The Innocent
Autor: Harlan Coben
Tłumaczenie: Zbigniew A. Królicki
Wydawnictwo: Albatros
Premiera: 14.04.2021 r.
Liczba stron: 416
Opis:
Jeden mały błąd może zmienić wszystko.
Zabicie człowieka, nawet nieumyślne, pozostawia piętno na całe życie. W każdym razie dla kogoś o normalnej wrażliwości. Matt Hunter potrzebował dziewięciu lat, żeby otrząsnąć się po tym, jak przypadkiem zabił mężczyznę. Jego życie w końcu wraca do normy, kariera prawnicza nabiera rozpędu, a ukochana żona jest w ciąży. Przyszłość zaczyna wyglądać obiecująco. Do momentu gdy na jego komórkę przychodzi zdjęcie żony z innym mężczyzną, a na progu domu pojawia się policja. Znaleziono ciało zamordowanego człowieka, który z jakiegoś powodu śledził Matta. A to dopiero początek…
Przeciętny człowiek wplątany w śmiertelnie niebezpieczną intrygę, której nie rozumie. 

Dział bestsellerów w księgarni TaniaKsiążka.pl zawsze skusi mnie jakimś tytułem. Tym razem nie było inaczej! Po obejrzeniu serialu Netflixa pt. Niewinny, koniecznie musiałam sięgnąć po książkowy pierwowzór. Zapraszam do rozwinięcia!
 
WCIĄGA OD PIERWSZEGO ZDANIA
I wcale nie żartuję. Już pierwsze zdanie budzi ciekawość. "Wcale nie zamierzałeś go zabić." Jest w nim jakaś tajemnica, a także obietnica, że taki klimat będzie do samego końca. I Harlan Coben tę obietnicę spełnił. Niewinny to powieść wielowątkowa, jednak każdy z tych wątków, pozornie ze sobą niezwiązanych, łączy się w całość jak elementy ulubionej układanki. To moje pierwsze spotkanie z twórczością Cobena, ale już jestem pewna, że na pewno nie było ono ostatnie. Wciągnęłam się w ten ponury świat niesprawiedliwości i tajemnic, zaangażowałam się w śledztwo i chciałam rozwiązać zagadki na własną rękę. Do tego autor zaserwował nam cały wachlarz niezwykle ciekawie wykreowanych bohaterów, pełnych niuansów, drobnych i większych wad, ludzkich odruchów, emocji. Nie było tu miejsca na papierowość, czy przerysowanie. Każda z postaci miała swój cel i nie pojawiła się w książce bez przyczyny. Każda osoba odegrała jakąś rolę w rozwikłaniu zagadki. A zwrotów akcji było sporo i były naprawdę porządne.
Książka przechodzi swoją drugą młodość za sprawą serialu Netflixa, bazującego na jej fabule i przyznam, że ja też sięgnęłam po lekturę po seansie El Inocente. Znałam większość zagrywek, ale w serialu naprawdę sporo rzeczy zmieniono, wiele wątków przerobiono, połączono, podmieniono, dopasowano, by nadać więcej akcji całej historii. Dlatego sądzę, że warto poznać obie wersje tej historii. Mi podobały się one w równym stopniu, bo hiszpańska grupa Netflixa zdecydowanie stanęła na wysokości zadania - zarówno obsada, jak i ogólne wykonanie jest na wysokim poziomie.

STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których mamy trzecioosobowego narratora. Podąża on za naszymi bohaterami, obnaża przed nami ich emocje, myśli, obawy. Jednak dawkuje informacje, dzięki czemu nie wszystkiego dowiadujemy się od razu i zwroty akcji wychodzą naprawdę udane i wręcz momentami szokujące. Dodajmy do tego łatwy w odbiorze, a jednocześnie wciągający czytelnika styl pisania i niesamowity klimat, jaki towarzyszy nam przez całą lekturę. Otrzymujemy powieść, której zdecydowanie nie mam nic do zarzucenia.

PODSUMOWANIE
Niewinny to skrojony na miarę thriller, o zgrabnie opracowanej fabule i okraszony przemyślanymi zwrotami akcji. Pełen ciekawych osobowości i nietuzinkowych rozwiązań. Czytałam z ogromną ciekawością i ciężko było mi odłożyć książkę choć na chwilę.
Zdecydowanie polecam! Zarówno w wersji książkowej, jak i serialowej! Jeśli lubicie porządne thrillery i genialne zwroty akcji, to jest to coś dla Was!
Za możliwość przeczytania książki Niewinny dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

3 komentarze:

  1. Ostatnio wkręciłam się w kryminały, a był to zawsze gatunek, który omijałam. Thrillerów też nigdy nie czytałam, więc chyba będę musiała się z nimi spróbować zaprzyjaźnić i myślę, że może to być dobry tytuł na początek, więc dopiszę go do swojej listy "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa recenzja i świetnie mi się czytało, super skomponowana! Co do książki, to ciężko mi powiedzieć, czy to, coś dla mnie, ale dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Coben to autor, na którego ogromnie mam ochotę. Wszyscy tak chwalą, że muszę poznać. ;)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.