poniedziałek, 29 marca 2021

Catwoman. W blasku księżyca - Lauren Myracle, Isaac Goodhart

Tytuł:
Catwoman. W blasku księżyca
Autor: Lauren Myracle, Isaac Goodhart
Tłumaczenie: Alicja Laskowska
Seria: DC Powieść Graficzna +13
Wydawnictwo: Egmont Polska
Premiera: 24.02.2021 r.
Liczba stron: 192
Opis:
Selina Kyle jest silniejsza, niż się jej wydaje. Przez piętnaście lat znosi kolejnych okropnych facetów swojej matki, jednak gdy w domu pojawia się okrutny Dernell, zdaje sobie sprawę, że nie może tam dłużej zostać. Selina woli żyć na ulicy, niż mieszkać pod jednym dachem z tyranem.
Dziewczyna nie akceptuje okrucieństwa, ale jeśli ma przetrwać na ulicy, będzie musiała nauczyć się być twarda. Czy zdoła odnaleźć siebie i pogodzić pragnienie niezależności z pragnieniem przyjaźni... i miłości? 

Zawsze kuszą mnie powieści graficzne. Niby nie sięgam po nie zbyt często, ale gdy wśród bestsellerów w księgarni TaniaKsiążka.pl znalazłam Catwoman, to z ogromną ciekawością zabrałam się za lekturę. Czy wrażenia były pozytywne? Zapraszam do rozwinięcia!
 
CATGIRL NADCHODZI
Przyznam się bez bicia, że sięgając po tę powieść, nie do końca zauważyłam, że jest ona skierowana do aż tak młodego czytelnika (+13 lat). Nie zrażało mnie to jednak, bo i takie lektury bywają wartościowe i można coś z nich wyciągnąć, czy chociaż dobrze bawić się przy lekturze. Tutaj z jednej strony mamy naprawdę fajną kreskę i przyciągające wzrok rysunki, na które przyjemnie się patrzyło. Z drugiej zaś historię Seliny, której życie ani trochę nie przypomina bajki. Facet jej mamy to brutal i pijak - nie szczędzi jej krzyków i podniesionej ręki. W końcu dziewczyna czuje, że dłużej nie wytrzyma w domu i musi uciec. A życie na ulicy to trudna sztuka.
I tu zaczynają się schody. Problemy, jakie zostają poruszone w tej powieści są naprawdę ogromnie ważne. ALE... W moim odczuciu nie są one poruszone w odpowiedni sposób. Są one spłaszczone i bardzo uproszczone, a bohaterka postępuje bardzo nierozważnie. Pojawiają się też zachowania Seliny, które moim zdaniem dają zły przykład młodym ludziom i raczej nie powinny mieć miejsca. Co za to było pokazane prawdziwie? To, że na świecie jest cała masa złych ludzi, ale pojawiają się też tacy, dzięki którym warto mieć chociaż tę iskierkę wiary w ludzkość, ludzkie odruchy i przyjaźń.
Powieść podzielona jest na trzy części, w ramach których mamy jeszcze podział na rozdziały, w których cały czas towarzyszymy naszej głównej bohaterce. Tytuł sugeruje, że powieść ma mieć coś wspólnego z Kobietą Kotem, a jednak poza zwinnością dziewczyny i miłością do zwierząt, to nie dopatrzyłam się wielkich podobieństw, a szkoda.
PODSUMOWUJĄC

Catwoman. W blasku księżyca to powieść graficzna dla raczej młodszych czytelników, ale też nie aż tak młodych, bo ważne, aby mieli już jako tako poukładane w głowie, nim sięgną po lekturę, by mogli dostrzec, że niektóre zachowania Seliny nie powinny mieć miejsca. Wizualnie powieść mi się podoba, a to też ważny aspekt, jeśli chodzi o historie graficzne, jednak przedstawienie warstwy fabularnej kuleje i miałam tam sporo zgrzytów. A szkoda, bo zapowiadało się ciekawie.
Czy sięgniecie po tę powieść? A może sobie darujecie? Moje odczucia są raczej mieszane i raczej po kolejne pozycje z tej serii nie sięgnę. Ale kto wie, może Wasze zdanie będzie odmienne?
Za możliwość przeczytania powieści graficznej Catwoman. W blasku księżyca dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

2 komentarze:

  1. Nie czytam powieści graficznych, ale chyba spróbuję jakiejś, być może mi się spodoba. "Catwoman" chyba sobie odpuszczę z tego względu, że jest dla tak młodych czytelników. Coś czuję, że mnie by się nie spodobała albo bym się na niej wynudziła.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.