czwartek, 19 listopada 2020

Czas Niepogody - Agnieszka Markowska [PATRONAT MEDIALNY]

Tytuł: Czas Niepogody
Autor: Agnieszka Markowska
Wydawnictwo: NieZwykłe
Premiera: 18.11.2020 r.
Liczba stron: 297
Opis: 

Sarune jest młodą, obiecującą akolitką w służbie Pana Światła. Gorliwie przestrzega zasad zakonu i przyjmuje Insomnium, specyfik blokujący sny. Podobnie jak większość mieszkańców wioski, robi to, aby oczyścić się z grzechu i zapewnić sobie ochronę przed sługami bogini ciemności – Tkaczami Nocy.
Choć Sarune stara się postępować właściwie, nie każda decyzja jest prosta. Przyjaźń z pół-Tkaczką Rhianną budzi zastrzeżenia przełożonej zakonu, a uczucia żywione do inkwizytora Anselma utrudniają dochowanie czystości.
Gdy do osady przybywa arcykapłanka Enklawy Słońca, marzenie Sarune, aby dołączyć do tamtejszej świty, okazuje się bliższe spełnienia niż kiedykolwiek. Sprawy jednak mocno się komplikują, kiedy na drodze dziewczyny staje charyzmatyczny Tkacz Nocy, który ma jej wiele do powiedzenia.
Lecz czy istocie zrodzonej z mroku można zaufać?

Zapraszam na kilka słów o książce Czas Niepogody!
   
MROK CZY SŁOŃCE?
Przyznam to już na wstępie - Czas Niepogody to zdecydowanie udany debiut. Moją uwagę początkowo zwrócił styl pisania autorki, który jest niezwykle klimatyczny i sprawia, że świat przedstawiony pochłania nas do reszty. Następnie spodobał mi się pomysł na fabułę - świat, w którym sny są czymś zakazanym i toczy się wojna mroku ze światłem - lubię takie historie. Zwłaszcza, gdy z biegiem stron wychodzą różne ukryte intencje, działania. A do tego dołóżmy jeszcze udaną kreację bohaterów. Najbardziej polubiłam Rhiannę i Kadana, jednak doceniam również przemianę, jaką przeszła przez całą książkę Sarune - z akolitki ślepo wierzącej w narzucone zasady, w kogoś, kto zaczyna myśleć i oceniać świat samodzielnie. Oczywiście nie było to takie szybkie i jednoznaczne, co tylko spotęgowało realizm postaci. Co jeszcze na plus? To, że autorka nie bała się odważnych zagrań. Były straty i triumfy, porażki i wygrane. Lubię, gdy doza słodyczy i goryczki jest wyrównana.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których narrację powierzono Sarune. Towarzyszymy jej, poznajemy jej myśli, uczucia, obawy. Trzeba jednak przyznać, że nasza bohaterka nie opowiada nam historii luźnym, lekkim językiem - jest w nim nieco ozdobników i zawijasów, dzięki czemu wszystko staje się bardziej tajemnicze i wciągające. A.Markowskiej należą się za to pochwały, bo już prolog potrafi niesamowicie wkręcić, a dobre pierwsze wrażenie to przecież podstawa. Nie miałam żadnych zgrzytów w czasie lektury i jestem jak najbardziej na tak.
PODSUMOWUJĄC
Czas Niepogody to dowód, że Polacy piszą naprawdę udaną fantastykę. Z pomysłem, fajnymi bohaterami, zwrotami akcji i niepowtarzalnym klimatem. Bardzo mi się podobało i już z niecierpliwością czekam na kolejne książki Agnieszki Markowskiej. A Wam serdecznie polecam jej debiut! Jeśli lubicie fantastykę YA, to będzie to zdecydowanie tytuł dla Was. Mam nadzieję, że Czas Niepogody wkręci Was równie bardzo, co mnie!
Za możliwość przeczytania dziękuję autorce - Agnieszce Markowskiej! ;-)

4 komentarze:

  1. Ta książka zaciekawiła mnie na tyle, że chyba w przyszłości dam jej szansę;). Póki co wciąż usiłuję zmniejszyć swoją hałdę hańby, którą mam w domu;]

    Pozdrawiam
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję patronatu. A swoją drogą okładka bardzo przykuwa oko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zawsze cudowne zdjęcia :)
    Pozdrawiam z Bookstagrama @bookmarktothefuture a tutaj z Zakładka do Przyszłości

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.