czwartek, 14 listopada 2019

Zawsze i na zawsze - Jenny Han (O chłopcach #3)

Tytuł: Zawsze i na zawsze
Tytuł oryginalny: Always and forever
Autor: Jenny Han
Tłumaczenie: Matylda Biernacka
Seria: O chłopcach #3
Wydawnictwo: Kobiece Young
Premiera: 13.11.2019 r.
Liczba stron: 376
Opis:
Lara Jean przeżywa ostatni rok szkoły i zdaje się być szczęśliwa jak nigdy. Wszystko układa się po jej myśli, aż do czasu... Nagle pojawiają się przed nią przyszłościowe wybory - do jakiej szkoły pójść? Co dalej z nią i Peterem? Co ze szkolnymi przyjaźniami?
Czy Lara Jean poradzi sobie z problemami i podejmie prawidłowe decyzje? A może nadejdzie czas na poważne pożegnania?

Zapraszam na kilka słów o finałowym tomie historii o Larze Jean!

CZAS DOROSNĄĆ, LARO JEAN!
Do finałowego tomu historii o Larze Jean podeszłam z nutką nostalgii. Uwielbiam tę serię, więc z uśmiechem pochłaniałam każdą stronę i chciałam więcej. Muszę jednak przyznać, że ten tom wydał mi się słabszy niż tom pierwszy. Dlaczego? Prawdopodobnie przez samą Larę Jean. Dziewczyna momentami zachowywała się dziecinnie i trochę brakowało mi tego elementu dojrzewania postaci. Fakt, był to trochę element zamierzony, by podkreślić problemy bohaterki, ale mimo wszystko - momentami jej nie lubiłam. Zaplusował za to Peter Kavinsky, który był przeuroczy, a do tego miał masę realistycznych cech, które łatwo można wyobrazić sobie u chłopców z naszego otoczenia. Tych dobrych oczywiście! ;-)
Podobała mi się również tematyka poruszona przez Jenny Han. Wybór uczelni i rozłąka z bliskimi i przyjaciółmi to problem, który dotyka niemal każdego z nas, więc łatwo było zrozumieć niektóre zachowania bohaterów. Pojawił się również wątek ponownego ślubu ojca naszych sióstr Song i odmienne reakcje dziewczyn na nową kobietę w życiu doktora Covey. Przyznam, że tutaj autorka również rozegrała sprawę z wyczuciem. W ostatecznym rozrachunku jestem więc na tak!
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których pierwszoosobową narratorką jest Lara Jean. Tak jak w poprzednich tomach, to właśnie z jej perspektywy poznajemy wszystkie wydarzenia. Styl pisania autorki jest prosty i przystępny w odbiorze, chociaż momentami wydawał mi się aż zbyt prosty. Pamiętałam go z poprzednich części, jednak miałam nadzieję, że myśli naszej środkowej siostry Song będą z wiekiem bardziej uporządkowane i dojrzalsze. Nie były to jednak aż tak wielkie zgrzyty, więc książkę czytało się bardzo szybko.
PODSUMOWUJĄC
Zawsze i na zawsze to uroczy i ciepły finał historii Lary Jean, który niestety nie obronił się przed drobnymi wadami. Nie były one jednak na tyle duże, by utracić przyjemność lektury. Jeśli podobała się Wam pierwsza i druga część, to tom trzeci jest lekturą obowiązkową, by miłym akcentem dotrzeć do końca losów sióstr Song. Teraz z niecierpliwością czekam na drugą i trzecią część filmu! A Wy?
Czytaliście, oglądaliście? Dajcie znać w komentarzach! ;-)
Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Kobiece Young! ;-)

5 komentarzy:

  1. Oglądałam film i podobał mi się, ale jakoś nie zachęciła do pierwszej części książki. Jednak wszyscy tak zachwycają się nad tą serią, że może jednak warto byłoby zmienić zdanie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam jedynie film, książek nie planuję czytać :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dwa pierwsze tomy i oglądałam film, więc mam finał tej serii w planach :)

    Zabieram dane do artykułu naukowego i chciałam zapytać czy miałabyś chwilę aby odpowiedzieć na kilka pytań w ankiecie :) Obiecuję, że nie jest za długa!

    https://forms.gle/JCjKETdqnJw99Bcp9

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak! To pozycja obowiązkowa, bo uwielbiam zarówno film, jak i książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie się ta część podobała najbardziej :) I myślę, że tutaj Lara Jean właśnie jest bardziej dorosła, a mniej naiwna. Przedstawione w książce relacje rodzinne mega! Ten element podobał mi się najbardziej. No i Peter oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.