niedziela, 25 lipca 2021

Kłamstwa od serca - Emily Giffin

Tytuł:
Kłamstwa od serca
Tytuł oryginalny: The Lies That Bind
Autor: Emily Giffin
Tłumaczenie: Grażyna Woźniak
Wydawnictwo: Owarte
Premiera: 21.06.2021 r.
Liczba stron: 400
Opis:
Druga nad ranem. Nowy Jork. Bar. Dwudziestoośmioletnia Cecily topi smutki w alkoholu. Zastanawia się, czy popełniła błąd, zrywając z Matthew, swoim wieloletnim chłopakiem. W chwili słabości sięga po telefon, żeby do niego zadzwonić, ale siedzący obok mężczyzna radzi jej: „Nie rób tego. Będziesz żałować”. Zaskoczona Cecily zaczyna z nim rozmawiać. Następnego dnia budzi się obok nieznajomego...
Przygoda na jedną noc zmienia się w poważny związek. Grant i Cecily wyznają sobie miłość. Jednak pewnego dnia on przestaje się odzywać, nie odbiera telefonów. Dosłownie znika.
Kiedy świat wstrzymuje oddech po ataku na World Trade Center, Cecily zauważa zdjęcie Granta na plakacie z zaginionymi. Szuka go kobieta… Do Cecily dociera, że nie była tą jedyną. Zdruzgotana próbuje zrozumieć, co było prawdą w ich związku zbudowanym na kłamstwie. Zastanawia się, czy serce można tak łatwo oszukać. Odpowiedź, jaką znajduje, okazuje się zupełnie inna, niż się spodziewała… 

Do romansów i ogólnie literatury kobiecej podchodzę z ostrożnością, ale gdy zauważyłam tę książkę w Księgarni TaniaKsiążka.pl od razu czułam, że to pozycja, po którą chcę sięgnąć. Czy moje przeczucie mnie nie zawiodło? Zapraszam na kilka słów o Kłamstwach od serca!
 
PEŁNA EMOCJI
Kłamstwa od serca to opowieść, która wkręciła mnie już od pierwszej strony i przeczytałam ją w zawrotnym tempie. Byłam niezwykle ciekawa, jak potoczą się losy bohaterów, przeżywałam wszystko razem z nimi i kibicowałam Cecily, życząc jej jak najlepiej. Polubiłam naszą bohaterkę oraz jej przyjaciela Scotiego, zaś niespecjalnie obdarzyłam sympatią Matthew oraz Granta. Autorka z lekkością potrafiła zainteresować mnie historią, nawet jeśli tematyka jakiej się podjęła, nie była łatwa. Było już wiele książek, które poruszają motyw zamachów z 11 września, a jednak za każdym razem wzruszają mnie one z taką samą siłą. Ta niepewność bliskich, którzy czasami nawet nie odnaleźli ciał ukochanych osób, by pochować je w tradycyjny sposób. Ten paraliż, jaki nastąpił tuż po zamachach, panika, strach - to emocje które Emily Giffin wiernie przekazała w swojej opowieści. Do tego sekrety, które Grant miał zabrać ze sobą do grobu i pewne zwroty akcji, które częściowo przewidywalne, a częściowo zaskakujące, wzbudzały jeszcze więcej odczuć i angażowały mnie w lekturę. Autorka podeszła do tematu w nieoczywisty sposób, pokazując Granta jako osobę z ogromną tajemnicą oraz Cecily i Amy - kobiety, które nie miały o sobie pojęcia, a opłakiwały tego samego mężczyznę. Podobało mi się również, że ta strata ukochanej osoby budziła kolejny temat, którym była kruchość życia oraz różne odcienie miłości i spojrzenie na życie dwojga ludzi. Jedyne, co mi trochę nie zagrało, to zakończenie i ostateczna decyzja Cecily - nie zgodziłabym się z nią i uważam, że mogła postąpić nieco inaczej, ale nie chcę spoilerować.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na numerowane rozdziały, w których narrację powierzono Cecily. Dla urozmaicenia książka zawiera również sporo wiadomości, maili, dzięki czemu całość zdaje się bardziej dynamiczna i łatwiej się ją czyta. Styl pisania Emily Giffin bardzo mi podpasował i nie miałam żadnych zgrzytów w czasie lektury. Wręcz przeciwnie - autorce udało się mnie zainteresować i wciągnąć w historię.

PODSUMOWUJĄC
Kłamstwa od serca  to opowieść pełna emocji i pobudzająca do rozmyślań nad swoim życiem i decyzjami. Autorka zaserwowała nam historię ludzi nieidealnych, popełniających błędy i może dlatego tak bardzo mi się ona spodobała. Nawet jeśli nie do końca zgadzam się z zakończeniem, to i tak zdecydowanie polecam Wam tę książkę - naprawdę warto ją przeczytać!
 
Za możliwość przeczytania książki Kłamstwa od serca dziękuję Księgarni TaniaKsiązka.pl! ;-)

2 komentarze:

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.