niedziela, 4 listopada 2018

First love - James Patterson & Emily Raymond

Tytuł: First love
Autor: James Patterson, Emily Raymond
Wydawnictwo: Feeria Young
Premiera: 04.07.2018 r.
Liczba stron: 320
Opis:
Axi i Robinson uciekają z domu i wyruszają w szaloną podróż. Pełną przygód, dzikich zdarzeń i odkrywania swoich uczuć. Lista miejsc do odwiedzenia, kradzież samochodów, niczym Bonnie & Clyde.
Jednak... przed czym oni tak naprawdę uciekają? I jakie będą konsekwencje ich wyjazdu?

Może już nie taka nowość, ale zdecydowanie warta przeczytania! Zapraszam na kilka słów o First love!

CZY DA SIĘ UCIEC PRZED ŻYCIEM?
Rozpoczynając lekturę First love, nastawiałam się na emocjonalny roller coaster, jednak nie myślałam, że aż tak się wzruszę. Początkowo, historia przypomina zwyczajną opowieść drogi - ucieczka, nowe miejsca, dziwne przygody i uroczy klimat. Jednak z czasem pojawiają się pewne niepokojące wstawki. Na początku ich nie dostrzegamy, ale z czasem jest ich coraz więcej, aż autorzy odkrywają przed nami prawdę. I wtedy zaczynamy przypominać sobie wszystkie wskazówki, które skutecznie odpieraliśmy. A zakończenie - no cóż, wzruszyłam się ogromnie, to chyba wystarczająca rekomendacja.
Jeśli chodzi o bohaterów, to oboje zdołałam polubić, chociaż pewnie nie wszystkie ich decyzje rozumiałam i popierałam. Zarówno Axi, jak i Robinson mieli coś w sobie - może była to nastoletnia dzikość, może pragnienie zatrzymania wspólnych chwil. Nadawało to jednak historii klimatu i sprawiało, że książkę czytało się bez większych zgrzytów.
STRUKTURA
Pod względem technicznym, ta książka jest naprawdę godna pochwały. Dwie części, w ramach których mamy podział na numerowane rozdziały oraz masa zdjęć, które ilustrują naszą opowieść. Potęgowało to uczucie, że towarzyszymy bohaterom w ich podróży, podglądamy ich poczynania.
Jeśli chodzi zaś o narrację, to autorzy powierzyli ją naszej głównej bohaterce, dzięki czemu mogliśmy całą historię poznawać jej oczami. Jest też bardzo ciekawy zabieg na końcu, który w pewien sposób potęgował wzruszenie. Ale nie zdradzę jaki - przekonajcie się sami!
PODSUMOWUJĄC
First love, to książka, która wbrew pozorom opowiada nie tylko o pierwszej miłości. Ale także o odnajdywaniu siebie, trudnych sytuacjach i problemach, jakie stawia przed nami los. To też świetna opowieść drogi w wersji dla nastolatków. Czyta się szybko i przyjemnie, kilka momentów może wywołać uśmiech, a kilka wzruszyć. Idealna na miły wieczór.
Komu polecam? Miłośnikom historii takich jak Chemia naszych serc czy też W blasku nocy.
Czytaliście First love? A może dopiero planujecie?
Dajcie znać w komentarzach! ;-)

Za możliwość przeczytania dziękuję Księgarni Tania Książka! ;-)

6 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej książki. Na razie nie mam jej w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam całkiem sporo negatywnych opinii na jej temat i nie jestem już co do niej tak przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna historia. Jedna z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Możliwe, że kiedyś przeczytam, bo czasami lubię takie lżejsze książki :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  5. Może kiedyś się skuszę, jeśli będę w nastroju na młodzieżową historię;) W każdym razie dobrze wiedzieć, że to ciekawie skonstruowana powieść drogi. I nie wiedziałam, że w środku są zdjęcia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może kiedyś skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.