niedziela, 23 października 2022

Requiem - Lauren Oliver (Delirium #3)

Tytuł: Requiem
Autor: Lauren Oliver
Seria: Delirium #3
Wydawnictwo: Moondrive
Premiera: 12.10.2022 r.
Liczba stron: 392
Opis:
„Mamo, proszę, powiedz, jak do domu wrócić,
Zgubiłam się w lesie, chciałam drogę skrócić.
Jestem już półżywa, nie mam siły stać.
Spotkałam Odmieńca, co urzekł mnie wielce,
Pokazał mi uśmiech i skradł moje serce”.
Rewolucja rozlewa się na cały kraj, oddziały rządowe śledzą i brutalnie tępią grupy Odmieńców. Jako członkini ruchu oporu Lena znajduje się w samym centrum konfliktu. Rozdarta między Aleksem i Julianem walczy o swoje życie i prawo do miłości.
W tym samym czasie Hana prowadzi bezpieczne, pozbawione miłości życie u boku narzeczonego – nowego burmistrza Portland. Wkrótce drogi dziewczyn znów się zejdą, a ich spotkanie doprowadzi do bolesnej konfrontacji.
Czy mury wreszcie runą, a zdrada zostanie wybaczona?

Dział bestsellerów Taniej Książki skusił mnie do lektury finału trylogii Delirium. Przekonajcie się, jakie były moje wrażenia z lektury - zapraszam do rozwinięcia!
 
NIECH MIŁOŚĆ ZWYCIĘŻY!
Z tomem drugim tej trylogii miałam pewien problem. Nie czułam tam już tego klimatu, co w tomie pierwszym i trzeba przyznać, że tom trzeci też jest go pozbawiony, ale przyzwyczaiłam się już do tego, że teraz rzeczywistość bohaterów wygląda nieco inaczej i moje odczucia z lektury były zdecydowanie lepsze. Lena jest członkiem ruchu oporu, którego działania przybierają coraz bardziej na sile. Tymczasem Hana ma wyjść za mąż za potężnego człowieka z przeciwnego obozu. Ponowne spotkanie Leny i Hany wydaje się być nieuniknione, ale co z niego wyniknie? Do życia Leny powraca też Aleks, ale też ktoś, kogo nigdy nie spodziewała się zobaczyć. Podobały mi się te zwroty akcji i nadawały dynamizmu całej historii. Do tego prowadzona dwutorowo narracja - z perspektywy dwóch osób o skrajnych światopoglądach tym bardziej pokazywała nam dwie strony medalu i pozwalała samemu wyrobić sobie opinie o bohaterach i ich działaniach. Na plus również kreacja bohaterów - cieszę się, że mogliśmy lepiej poznać Hanę, bo okazała się złożoną postacią. Bardzo zadowolona jestem również z zakończenia. Wiem, że takie rozwiązania nie mają zbyt wielu zwolenników, ale ja byłam jak najbardziej ukontentowana. Jak będzie z Wami? Musicie sprawdzić sami!
STRUKTURA
Książka podzielona jest na rozdziały z perspektywy Leny, a także Hany. Dzięki temu, poza naszą główną bohaterką, możemy także poznać z innej strony jej przyjaciółkę z "dawnego życia", która teraz nie mogła trafić do świata bardziej dalekiego przekonaniom Leny. Lauren Oliver po raz kolejny pisze przyjemnym i prostym w odbiorze językiem i można wypatrzeć kilka ciekawych cytatów, chociaż nie jest to w moim odczuciu aż tak płodna w cytaty książka, jak tom pierwszy.
Dla fanów estetycznych wydań, to nowe wydanie trylogii jest absolutnym must have! Nie dość, że okładki są niesamowite, to jeszcze grzbiety w cudowny sposób się ze sobą łączą. Małe dzieło sztuki!
PODSUMOWUJĄC
Requiem to finał trylogii Delirium i przyznam, że podobało mi się, w jaki sposób została ona zakończona. Owszem, brakowało mi klimatu z tomu pierwszego, który jest bezkonkurencyjny, jednak i ta część miała swój urok. Pojawiły się postacie, których się nie spodziewałam, było trochę zwrotów akcji i ciekawych spotkań. Ja jestem zdecydowanie na tak i mam nadzieję, że Wy również polubicie tę trylogię! Serdecznie polecam!
Za możliwość przeczytania książki Requiem dziękuję Księgarni TaniaKsiążka.pl! ;-)

1 komentarz:

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.