czwartek, 7 lutego 2019

Więź - Anna Lewicka

Tytuł: Więź
Autor: Anna Lewicka
Seria: Trylogia Mocy i Szału #1
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 16.01.2019 r.
Liczba stron: 360
Opis:
Alicja - studentka z Warszawy, wyjeżdża w Bieszczady w poszukiwaniu nieznanego. Na przeszkodzie staje jednak nieznajomość terenu i burza śnieżna. Tak los krzyżuje drogi dziewczyny i Wiktora - mężczyzny, który zaszył się na tym pustkowiu w ucieczce przed samym sobą. Dwójka całkowicie odmiennych ludzi, pochodzących z różnych światów, kilka wspólnych dni, masa tajemnic i przedziwna relacja. Co z tego będzie?

Zapraszam na kilka słów o książce Więź!

TEGO SIĘ NIE SPODZIEWAŁAM!
Sięgając po Więź byłam przekonana, że czytam romans YA, gdzie na głównym planie będzie rodząca się namiętność między studentką i starszym od niej mężczyzną. I faktycznie, między bohaterami było 10 lub więcej lat różnicy, jednak miłość nie była tu jedynym wątkiem. Były słowiańskie wierzenia, fragmenty legend, kowen czarownic i berserkerzy, a więc w skrócie - było ciekawie! Przyznam, że były to elementy, które w moich dotychczasowych lekturach pojawiały się bardzo rzadko lub wcale - tym bardziej jestem ciekawa, jak historia potoczy się w dalszych tomach.
Oprócz oryginalnych pomysłów, za zaletę śmiało można uznać kreację bohaterów. Każdy z nich był niezwykle barwny i ciekawy - z przyjemnością odkrywałam ich kolejne cechy, składając mój wirtualny portret pamięciowy w całość.
Więź to debiut Anny Lewickiej i niestety nie uchował się on przed pewnymi wadami - w moim odczuciu momentami było zbyt dużo rozmyślań bohaterów, które strasznie się przeciągały, a zbyt mało dialogów. Jestem jednak świadoma, że dla wielu osób, które nie przepadają za nadmiarem dialogów, będzie to zbawieniem.
Podsumowując wady i zalety stwierdzam, że ani trochę nie żałuję lektury Więzi, gdyż mocne strony zdecydowanie przyćmiły te słabsze.
STRUKTURA
Książka podzielona jest na dwie części oraz numerowane rozdziały, w których narrację naprzemiennie prowadzą Alicja i Wiktor. Pozwala to na lepsze poznanie postaci, gdyż oboje skrywają przed sobą wiele tajemnic, których przy jednostronnej narracji byśmy tak łatwo nie poznali, a niektóre działania bohaterów mogłyby wydać nam się niezrozumiałe. Każdy z rozdziałów ma swój tytuł, oraz towarzyszy mu cytat z przeróżnych piosenek, które w mniejszym lub większym stopniu nawiązują do treści danej części. Zestaw piosenek może również służyć jako soundtrack do lektury, więc kolejny plus za to! Język jest dosyć prosty i przyjemny w odbiorze, więc od strony technicznej nie miałam żadnych zgrzytów.
PODSUMOWUJĄC
Więź to niezwykle interesujący wstęp do trylogii. Romans połączony ze słowiańskimi wierzeniami, magią i szałem berserkerów tworzy coś całkowicie nietypowego wśród polskich książek dla młodych dorosłych. Ciekawy pomysł na fabułę, udana kreacja bohaterów i pozytywny klimat bijący od lektury sprawiły, że na wszelkie pojawiające się wady czytelnik przymyka oko, nie mogąc się doczekać dalszych losów Alicji i Wiktora. Dokładnie tak jest ze mną - czekam na tom drugi! ;-)
A książkę polecam fanom powieści o czarownicach oraz romansów z nutką magii. Jeśli lubicie historie z masą rozmyślań bohaterów, zamiast dialogów - jest duża szansa, że Więź to lektura właśnie dla Was!
Czytaliście? A może dopiero planujecie?
Dajcie znać w komentarzach! ;-)

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Jaguar! ;-)

4 komentarze:

  1. Koniecznie muszę sobie szybko nadrobić! :D Czeka już na mnie :D Ciekawe, czy też mi się spodoba :D
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecę przyjaciółce, bo dla mnie raczej nie bardzo ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  3. Boję się trochę tych Bieszczad w książce - sama jestem z Bieszczad i jestem bardzo krytyczna wobec tego, jak różni autorzy czasem przedstawiają moje ukochane miejsce;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że mnie zaintrygowałaś! Przy przeglądaniu styczniowych nowości nie zwróciłam na nią uwagi, a tu proszę, wydaje się być naprawdę dobra :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku! Pięknie dziś wyglądasz, mam nadzieję, że masz dobry dzień! ;-) Pozostaw po sobie ślad w postaci komentarza - będzie mi bardzo miło poznać Twoją opinię.

Jeśli mogę tylko prosić - nie rób z komentarzy śmietnika. To nie miejsce na darmową reklamę. Spam będzie usuwany.

Pamiętajcie, że komentując, nie jesteście anonimowi. Odwiedzanie strony oraz wszelaka aktywność na niej, są jednoznaczne z akceptacją tego, iż Google pobiera Wasze dane i przetwarza je, w celu lepszego dostosowania pokazywanych treści do Waszego gustu.